Dum fråga??????????????

K

Korsning

Tillhör shetlandsponnyn kallblod????? Vi började diskutera det i stallet igår. Det var olika meningar om vilket. :confused:
 
Beträffande den anatomiskt och psykologoska egenskaperna står shetlandsponnyn mycke nära kallblodets. Men eftersom där finns mustang och arabisktfullblod i vissa stammar tex Fetlarstammen, så får man nog räkna de till varmbloden med och läser man i böcker så står de inte under kallblodsavlen utan varmblod i allafall vad jag har sett
 
shettisar tillhör väll bara ponny tror jag.
Finns väl tre grupper? Varmblod, Kallblod och Ponny...
 
Om man ska försäkra en shettis så sätts dom under kallblodsraser....så har det i alla fall varit innan!
Vad jag vet... :)
Själv så tycker jag att dom är mer kallblod än "ridponny"
Om man tittar på kroppsbygnaden!!!
 
Jag har alltid lärt mig att alla ponnyraser är kallblod.

Hästar med hovskägg=kallblod, utan hovskägg=varmblod!

Fast det var på 70-talet jag lärde mig det, så det kanske är ändrat...
 
Alla hästar har väl mer eller mindre hovskägg. Min ena fjording har jätte mycket hovskägg, de andra två har inte mer än ett normalt fullblod.
 
vad då 3 grupper??? Vad har då Fullbloden tagit vägen?????
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
571
Senast: Lutten
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 958
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 436
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 401
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp