Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Hedinn: Tack för ditt svar också! Jag håller med dig.. och sen den biten om att ligga runt, vissa har ju öppna förhållanden, så då kan man ju göra det också ifall man vill. Vet inte ifall det skulle passa mig, dock...

//r

Ah okej, missade att det var ett skämt, särskilt som emlem svarade i samma anda.

All is well då :D

Haha jag förstår det, lite svårt att läsa in tonlägen ju... :p Jag som är för van vid att mina vänner alltid i första hand läser in ironi i det jag skriver innan de testar den seriösa versionen. ;)

Haha ja, jag är grinig idag också så det gör väl sitt till också.

Sorry!

För oss är det väldigt enkelt, min sambo vill inte utanför Sveriges gränser så har aldrig varit några sura miner när jag har dragit:p
Förutom första gången då han hade hand om min hund också och hela hunden gick igenom en personlighetsförändring till djävulen själv, jag lämnade henne på pensionat gången efteråt.

För att marken är mjuk och vattenrik, så tornet sjönk under tiden det byggdes och började luta. Om man kollar noga kan man se att den översta delen byggdes i en annan vinkel för att avhjälpa problemet. Man har dock lyckats räta upp tornet lite.

Ok där ser man :)

KL

Hur funkar det med höger- resp. vänstertrafik i Eurotunneln? Räknas tunneln som fransk - med högertrafik - eller som brittisk med vänstertrafik? När sker bytet från fransmännens högertrafik till britternas vänstertrafik, och vice versa? Och mer intressant; hur sker det utan att folk har ihjäl varandra??

Eftersom tunneln bara är till för tågtrafik så borde det ju inte vara ett problem. ;)

Hahahahaha, nä men gud vad pinsamt!! Kan man få sjunka genom marken här och nu eller? :banghead:

Till mitt försvar så får jag säga att jag nämnde detta för två kompisar idag, och de blev lika fundersamma och började diskutera det här på allvar. Vi var alltså alla tre övertygade om att det gick att köra bil genom tunneln... Men efter en googling inser jag nu att enda sättet att ta sig över med bil är via en färja, och annars är det som du säger tåg som gäller.

Tja, det var väl en tråd för pinsamt dumma frågor det här va? :o

// Rodnande Blondin

Haha man kan inte veta allt och jag tackar bara för kvällens skratt! :D Snälla säg att ni hade diskussionen ute bland folk någonstans så att ni roade andra också? :D

Jo du tack, jag skrattar rätt gott åt mig själv också faktiskt! Och har självklart redan skickat sms till båda ovan nämnda kompisar för att informera dem om vårt lilla... snedsteg.

Och jojomensan, vi satt på Starbucks mitt i stan och babblade på rätt bra. På engelska, dessutom, så inte en kotte kan ha undgått att förstå oss. Jippie. Det blir rånarluva på nästa gång jag ska ut på stan, så att ingen känner igen mig...;)

Ja men visst! Vad kul det är att kunna hjälpa till lite här i världen... Eller nått. :p

Dock är ju frågan med tågen spännande också.. i Sverige kör tågen med vänstertrafik, hur är det i Frankrike resp England?

De har vänstertrafik på tågen där.
Däremot har Tyskland och Nederländerna högertåg.

Har hört att citytågen i Malmö har högertrafik, vet inte om det är sant. Vad säger malmöiterna om det?

I citytunneln är det faktiskt högertrafik :) Men mellan Malmö och Lund (och resten av Skåne gissar jag) är det vänstertrafik.

Tänk vad man lär sig :D

Har funderat en del nu på morgonen, vad är egentligen en muskelknut och varför försvinner de när man trycker på dem? Och varför gör de ont?

Den frågan ställdes i Våga fråga på Rix FM för inte så länge sen så det var inte bara du som undrade ;)

Åh, så får jag också, nästan alltid när jag springer! Först får jag ont vid nyckelbenet, sen kommer hållet. Det hjälper om jag inte pendlar med armarna så mycket, samt håller bålen spänd. Trodde jag var felkonstruerad, skönt att höra att andra upplevt samma sak :D

Jag är likadan! På högersidan är det för mig med!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 164
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
679
· Visningar
20 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka