Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Du kan börja direkt. Att man ska vänta in mensen innan start är för att vara säker på att man inte är gravid.

Följdfråga då gällande p-piller. Om man äter p-piller vecka 1, sen går utan p-piller och får mens vecka 2, sen går utan p-piller helt vecka 3 och börja ta p-piller igen början på vecka 4, hur lång tid dröjer det innan man är så pass säker att man inte behöver använda t.ex. kondom vid sex? Med tanke på att man varit utan p-piller lite över en vecka (mensveckan inte inräknad) då man egentligen skulle tagit.

*KL*

Är det dålig sallads-tid nu eller är det jag som har otur och får hem dålig sallad hela tiden? spelar ingen roll om jag köper ett "helt huvud" eller i påse. Trött blir jag.

*kl

Gör just nu 3 blåbärspajer till de på jobbet imorgon, ska ha dem i kylen såklart men hur gör jag innan de ska serveras? Ställa dem i rumstemp nån timme innan eller värma?

Någon som har varit på ett colour-party någon gång?
Hur svårt är det egentligen att få färgen ur håret (kläderna tar jag för givet att man slänger, haha)? O_o

De kan ju klättra över säckarna. :confused: Glömde skriva att det är i stan, inte i trädplanteringar.
Edit: Kan ju vara skydd mot hundkiss iofs.

Senast ändrad:

Det är nog för att inte jorden ska grävas upp (antingen av djur eller stökiga ungar) och/eller för att jorden inte ska torka.

kl

Varför ligger det nån slags säckar längst ner runt stammen på nyplanterade träd?
Säkert "treegators" eller liknande, alltså säckar med vatten som ska se till att trädet får ett jämnare bevattningsflöde och därmed etableras bättre (och minskar skötseln/manuell vattning..)

haha :D

Hipser - med risk för att stöta mig med någon ;) så är det någon som gillar lite mer exklusiva grejor (som sedan inte blir så värst exklusiva om alla i ett kompisgäng ex. gillar dessa), typ lite retro, vinylskivor, "fina" författare osv. Vissa skulle nog säga att hipsters tror att de är lite bättre för att de "förstår sig på" lite finare grejor. Viktigast av allt så erkänner en hipster aldrig att denne är en hipster, för hur exklusivt är det att vara medlem i en sån gemenskap ;)

YOLO - You Only Live Once, typ en ny variant på Carpe Diem, lev nu.

Swag - ngt väldigt svårdefinierart som används för att beskriva allt, men om jag har förstått det hela rätt så är det en attityd/ett sätt - som är lite coolt typ (men inte cool, för det finns ju redan). jag vet inte ens om de som använder ordet vet definitionen :p

Tack för din lilla ordlista!:D

2 veckor har jag också hört. Sen tror jag att det kan bero på vilka piller man äter. Men för att vara på säkra sidan skulle jag vänta 2 v.

*KL*

Kan man boka en gynekolog-undersökning trots att man inte har några problem? Utan bara för att kolla att allt står rätt till? Jag har aldrig ens varit i närheten av en gyn-stol och tanken på det hela är väldigt ångestframkallande, så det kanske skulle vara bra att ha provat innan man verkligen MÅSTE?

Visst kan du göra det. Det kan ju vara bra att kolla så att allt är bra och inte vänta tills man absolut måste gå dit. Du kan prata med barnmorskan hos ungdomsmottagningen eller hos gyn så hjälper de dig. Ofta är det en barnmorska som kollar så att allt är bra om man inte har besvär men man själv märker ju ingen skillnad på om det är en gynekolog eller barnmorska för man ligger ju i gynstolen oavsett.

Tack för ditt svar! :)

*KL*

En till dum fråga...

En hemtenta, hur ska den vara uppbyggd? Med inledning, metod, resultat, osv? (Uppgiften går ut på att diskutera och förklara forskningen i text A mha text B)

Hemtentor kan ju se ut lite hur som helst.
Är det en uppsats ni ska skriva?

Jag har bara erfarenhet från naturvetenskapen, men där är det inledning, bakgrund, metod, resultat, diskussion, slutsats, referenser och bilagor som gäller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 396
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka