Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Vi har inte fått några instruktioner utöver frågan + att det ska vara 1,5 radavstånd, så jag antar att det inte är det viktigaste hur den är uppbyggd?

KL
Jag har precis fått min återbäring, men jag har inte fått betalt för de avdrag som jag gjort (resor till/från arbete och dubbel bosättning), vet någon varför?

Jag skulle tolka det som referera snarare. Relatera känns som fel använt när det gäller nåt skriftligt.

Kl

Kan det vara vårdslöshet i trafik att köra för nära bilen framför? Nu menar jag när man ligger sådär jättenära med kofångaren mot dragkroken som en del idioter envisas med. Eller måste det "hända något" för att man ska kunna dömas för det?

Jag vet att i Tyskland kan polisen stoppa dig om du ligger och kör för nära en längre sträcka!

Ja, och i Storbritannien kan det tydligen klassas som vårdslöshet i trafik om polisen ser det, även om det inte orsakat någon olycka...

Ingen som vet hur det är i Sverige?

Det ska vara samma om jag kommer ihåg rätt. Sen är det den bakoms fel så om det skulle bli en olycka så blir inte du skyldig. Om jag inte har hund och barn i bilen har jag ofta tänkt på att bromsa och se vad som händer, är inte rädd om bilen heller:p

Sökte upp det på polisens hemsida (http://www.polisen.se/PageFiles/10344/Trafikforordningen_Flik_0_juli_2012[1].pdf)

"Bestämmelser för trafik med fordon (3 kap)

Gemensamma bestämmelser
016* Ej anpassat avstånd till framförvarande fordon
anm: jmf. kod 171, kört för nära framförvarande fordon

A* motordrivet fordon utom moped klass II .... 2000:-"

Hade också för mig att det var 'vårdslöshet i trafik'.

Kethets.. det som händer om du bromsar är att föraren bakom blir aaaaasförbannad och gör en riktigt ful och korkad omkörning... *har provat* :o

Kl

Om jag cyklar med häst, alltså att hästen springer bredvid cykeln som en hund när jag cyklar, får jag då cykla på cykelbanan eller måste jag cykla i bilfilerna?
Får jag gå med häst på gång/cykelvägen på promenad?

Jag har förstått det så här (men rätta mig om jag har fel!)

Hästar är alltid ett fordon, oavsett om du rider, går, kör eller cyklar med dem. Så egentligen är det bil- eller ridväg som gäller. Dock har jag hört att kommunen (?) själv har rätt att tillåta att hästar framförs på cykelbanor. Och själv hade jag nog valt cykelbanan då det ändå känns lite säkrare i mitt tycke :p

kl

När man skriver ett sammandrag i en hemuppgift som är en analys, vad ska det vara sammandrag på då? :o Upplägget ska vara bakgrundsbeskrivning - teori - sammandrag - analys - sammanfattning. Kan man säga att sammandraget ska vara en kortfattad version av analysen då, eller vad ska det vara?
Och i sammanfattningen har jag lärt mig att inget nytt ska komma, men vad jag förstår ska alla slutsatser dras där. Blir då min uppgift att i analysen vara tydlig nog med vad jag kommer att komma fram till i sammanfattningen...?

Aha okej, då är det bilvägen som gäller.. Jag cyklar en sträcka på 70 vägen (fast det är raksträcka och de flesta kör långt över 70 även om jag distraherar dom och få dom att sakta ner när jag cyklar med en ponny...) för att komma till ridvägarna. Annars måste jag cykla förbi några hus och där finns det lösa hundar... Men jag måste även igenom ett bostadsområde, och då är det lättare att vara på gång/cykelbanan att vara bland deras bilar, och roligare för gång/cykelbanan går mellan husen och lite hur som helst. :D

Om jag får sällskap kan jag cykla längre bort från stallet och då hade det varit skönt att slippa bilarna, folk kör ju som dom vill..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 396
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka