Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

*kl*

Vilken film ska jag se ikväll - Dear John (romantiskt drama) eller Breaking and entering (thriller)? :p

Dear John om du är på gråthumör ;P

*kl*

Ni vet sådanahär gamla filmkameror, där filmen bara är på en rulle, som man spelar upp i en projektor. Hur kommer ljudet med? Finns det också med på film"plasten"?

super-8-film-cleaning-tips-800x800.jpg

Sån film är det jag menar alltså, har ingen aning om vad de heter :o

kl

Hur får de kossorna att gå åt olika håll i "skiftbyte på bregottfabriken"? :D

kl

beté sej "som man ska" och bara ignorera människan eller sjunka till dennes nivå och säga precis vad man tycker och tänker? :cool:

jag är en arg människa just nu

Vad skoj, den är faktiskt bra :) Tips på ännu en snyftfilm om du inte sett den; The notebook! Den är såå bra tycker jag, men jag gråter till den.. :P

mycket möjligt :p

Jag funderade även på det lite roligare alternativet att "ledarkossan" i båda gänget är tränade på att komma till sin husse/matte/tränare typ :p Gänget följer ju sin ledarkossa tänker jag! Det ser ju ändå ut som att de tittar på varandra också :idea:

Jag råkade se den reklamen tillsammans med min far mjölkbonden igår och hans kommentar var "det där måste vara ihopklippt, kor går inte mot varandra på det där viset".

Tvärtemot Pride här ovanför tycker jag inte alls att korna tittar på varandra när de möts :D Inte alls på samma sätt som de gör "på riktigt" i alla fall.
Btw är filmen tydligen från 1997, snacka om återanvändning!

Senast ändrad:

Om man kollar så är det samma kossor i båda grupperna. Alltså misstänker jag att de filmat de både bakifrån och framifrån när de går över kullen. Och sen redigerat ihop det. Därav att de "tittar på varandra", det är spegelvänt typ!

Edit: Minea, det där är inte samma vad jag minns. Inga kor springer upp för kullen i den här reklamen. Eller gör den det?

+minea: Tack för svaren!

---

Ny dum fråga: Nån som spelar ruzzle, och vill spela mot mig? :D

Såg reklamen och det är exakt samma som den från -97. Men fortsätter jag kolla så ser det inte alls ut att vara samma sekvens samtidigt.. Men däremot skulle kossorna kunna vara samma..

Nä det är nog inte samma sekvens, t.ex. så stannar den första kon till uppe på backen när de kommer mot, medan hon fortsätter gå när dom går bortåt. Dessutom går korna i annan inbördes ordning, det är bara den nästan helsvarta (ledarko?) som går först i båda sekvenserna. Men det är antagligen samma kor i båda sekvenserna, de har knappast speciellt många reklamkossor till sitt förfogande.
Men hur har de fått korna som "börjar sitt skift" att välja en annan väg uppför backen? Det syns ju ganska tydligt att korna har en stig till vänster som de använder när de kommer. Kanske de har filmat samma backe två gånger från olika håll (dvs korna har gått över backen två gånger)?
Haha, mycket tankeverksamhet för en reklamfilm :D

Kl
Hur bra andas bomull egentligen? Har alltid hört att bomullstrosor åka vara det bästa för Fitty, men efter att ha provat ett par underbara trosor i tunt, silkigt tyg så vettefasen.

Knapp

Varför ser man stjärnor ibland? Alltså ni vet såna där silvriga som man kan se ibland om man t.ex. ställer sig upp för fort. Såna som liksom flimrar en stund.

Nja, osäker på det för ibland kan jag se sådana om jag andas för mycket eller för lite också t.ex.:)

Äsch nu var jag tvungen att googla ändå:p

Det är tydligen hallucinationer man ser och de kommer från nervceller i nacken tydligen som reagerar t.ex. när man får ett hårt slag i huvudet eller om t.ex. blodtrycker sjunker.:)

Jag kan också få det och om andas in djupa andetag för länge:p Då blir jag snurrig.
För mycket syre kanske? Lustgas?:p

KL

Jag ska sälja saker på Tradera, har tänkt att lägga ut sakerna ikväll där för första gången så är nybörjare där ;) :)

Hur gör man när man sen har fått sålt en sak och sedan ska skicka det? Ska jag bara paketera in det föremålet och sedan åka till närmaste ställe där man skickar iväg det? Ska jag skriva adress och sånt på paketet eller ska jag bara ha med en lös lapp med det?

Vill veta allt om hur man gör när man ska skicka iväg det för jag vet ingenting :)

När du fått sakerna sålda så väntar du tills du fått pengarna innan du går till närmaste postombud eller vad du nu ska skicka med. Jag skickade med posten för att det låg närmast och kändes smidigare än t.ex. DHL.
Du paketerar dom med t.ex. plastpåsar runt så väger de mindre och så tejpar du på lappen med adress på paketet och du ska ha plats över på lappen för frimärken. Sen ber du dom skicka sakerna som ekonomibrev (om du skickar med posten), det blir billigare då.
Det här har funkat för mig iallafall!

Och du måste veta fraktkostnaderna när du lägger ut grejerna också. Har du en våg hemma kan du väga grejerna och sedan kolla i postens tabell och se ungefär vad det kommer att kosta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 141
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 965
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka