Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

En liten fundering. När djur blir understimulerade utmärker det sig ofta i stress och ovanor så som hästar som väver, katter som slickar bort päls etc.
Är vi människor understimulerade om vi börjar tugga på våra nagelband eller har andra liknande ovanor?

Ja, det skulle jag tro stämmer i många fall. Eller kanske "felstimulerad" (ex. för lite fysisk stimulans, man kanske inte får använda hjärnan tillräckligt etc.). :)

Svarar alla :D

Nej alltså min kompis och hennes syster övertygade kompis nr 2, som i sin tur övertygade mig.
Jag vågade dock inte fråga chefen (som har får) ifall att det är så brutalt korkat. :p
Men jag har aldrig sett ett får simma förvisso.

Och jag finner ej någon information på google. :p

blir nog att åka in:(
Ja, gör det så att du får hjälp, så där kan du ju inte må :(

Fråga: Jag har fått som ett rivsår i örat (typ ytterdelen, "under" överkanten s.a.s.) varför?
Jag har inga naglar att tala om så jag borde således inte kunnat riva själv, och katten brukar, så vitt jag vet, inte gå i örat på mig :p

Knapp

Är det sant att får inte kan bada, för att de inte kan sluta analen och då drunknar inifrån? :p

/tjejsommisstänkeratthonblivitbrutaltlurad

Det är mer eller mindre sant. Visst kan de simma, men sjunker antagligen förr eller senare. De tar in vatten bak, och dessutom blir ju ullen rätt tung.

fd fårägare :D

Tillägger att våra får simmade några gånger. De var inte speciellt duktiga, utan fick vatten i munnen och höll på att sjunka.

Var urinvägsinfektion som hade gått uppåt. Men fattar inte ur de kan vara så oeffektiva, tog timmar från jag pratade med läkare tills jag fick smärtlindring. Blev tvungen och påminna om det.

*kl*
Har fått ett mejl från credit notice som det bara står "View Your Credit Scores From TransUnion Equifax Experian And In Seconds‏" och så visar inte hotmail innehållet, vågar man visa det?

Fast det har väl inget med ineffektivitet att göra? Ber du inte om smärtlindring är det väl inte så konstigt om du inte får det? Det är väl inte standard vid urinvägsinfektioner vad jag vet.

Kl
Sitter och läser på mjölkpaketet. Varför skriver man inte it rdi på energi och protein? Där finns ju med riktlinjer tänker jag.

Dum fråga:

Laktosfattig mjölk har lång hållbarhet p.g.a. att den är ultrapastöriserad. Vanlig mjölk är bara pastöriserad. Varför kan man inte ultrapastörisera vanlig mjölk och få lång hållbarhet?

det gör man i mpnga länder :) Vet dock inte varför man inte gör det här :confused: Kanske har med smaken att göra? Tror även att vissa näringsämnen försvinner, så färskare mjölk är nog nyttigare med :)

Själv dricker jag UHT-mjölk, så man kan köpa tio liter åt gången och ha i nåt skåp. Fästmannen dricker vanlig mjölk, så man får köpa ny hela tiden. Fattar inte.

Fast har man så ont som att man typ ska föda barn tycker jag man ska få det när läkaren har sagt ok. De trodde det var njurstenar först pga. smärtan.

lidel har sådan mjölk. Sen så är det tydligen något i pastöriserings processen har jag fått lära mig som ökar på laktosen i vanlig mjölk, skulle tro att det är därför din är ultra.

KL

Tänkte skapa en egen tråd, men detta är faktiskt en "onödig" fråga...

Hur länge kan man förvara en egengjord proteindrink tro? (Jag gör en på havre, mjölk, linfrön, proteinpulver och banan.) Kan man mixa ihop den på morgonen och sedan dricka den under eftermiddagen? Under förutsättning att den förvaras i kylen då.

Jag vet inte varför jag fått för mig att man måste dricka den direkt, men nu har jag fått det och jag hoppas att någon kan övertyga mig om motsatsen... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 142
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 968
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka