Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på Tunnelbanan (ja, på tv) och har en skitdum fråga. Man kan se folk på perrongerna som trakasserar andra resenärer, vinglar omkring stupfulla, försöker slå ihjäl varandra eller håller på med andra dumheter. Å så skickar de dit en patrull som förhoppningsvis hinner fram innan nån har hivat ner nån annan på spåret som blivit mos.
Då undrar jag, varför ropar de inte i högtalarna så de på perrongen vet att de är bevakade? Typ: Vi ser dig, din förgrymmade unge! Sluta jaga duvorna på Vällingbys station!
Vore det inte en bra idé?
 
Ja , det är olagligt och tar man över ägandet tar man över ansvaret för att passet finns. Så man bör definitivt akta sig i meningen att inte befatta sig med hästen som ägare eller ta in som inackorderingshäst.

Kan man köpa en häst utan pass och få den registrerad? Vad kostar det? Vad händer om man tar in en häst utan pass i stallet, menar du? (Man får väl inte ens köra sin häst i transport utan att kunna plocka fram passet ganska omgående?)

Det finns en häst på Hästnet utan pass. Den har legat ute ett tag så de hade fått sänka priset... 🙄
 
Kan man köpa en häst utan pass och få den registrerad? Vad kostar det? Vad händer om man tar in en häst utan pass i stallet, menar du? (Man får väl inte ens köra sin häst i transport utan att kunna plocka fram passet ganska omgående?)

Det finns en häst på Hästnet utan pass. Den har legat ute ett tag så de hade fått sänka priset... 🙄
Skaffa pass är skapligt enkelt. Så bäst vore väl att sätta villkoret att den ska ha pass innan man köper? Elelr se till att den får pass innan man tar hem den?

Pass är den enkla biten. Det krångliga är om man ska bevisa någon härstamning.
Pass kräver bara ID-kontroll och chipning samt en passansökan till ex.vis Hästavelsförbundet.
ID-kontrollanter finns i varenda buske.
 
De som har julbelysning i en slinga längs hela taknocken, tar de upp och ner den varje år? Eller hänger den hela tiden, men tänds bara så här års?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp