Bukefalos 28 år!

Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banana:
Å, i Thailand åt vi bananpannkakor till frukost! Så smarrigt, med sirap! Mmmm! Fast jag har ju aldrig tänkt tanken att man kan äta dem i Sverige...!? :angel: Hur gör du dem? Kan jag få receptet i Julklapp? Please?
🎁 🎅 🌲 :d
Ööhh recept? :idea::D tror jag använt det från ica :angel: annars googla veganska pannkakor banan så kommer många bra varianter upp. Det är iaf veganska jag gjort som blivit super smarriga :d
 
Kan man tvätta otvättade bomullsplagg i mörkblått och mörkgrönt tillsammans med svarta plagg som redan tvättats flera gånger?
Finns det risk för att de blå och gröna plaggen blir mörkare/flammiga?
 
Kan man tvätta otvättade bomullsplagg i mörkblått och mörkgrönt tillsammans med svarta plagg som redan tvättats flera gånger?
Finns det risk för att de blå och gröna plaggen blir mörkare/flammiga?
Jag har blivit lite av en tvättvilde på senaste tiden av någon anledning. Jag bryr mig liksom inte riktigt längre, och det funkar hur fint som helst. Jag blandar hej vilt alla färger utom vitt, även med nya plagg. Går hur bra som helst. Jag har till och med tvättat vissa plagg som bara ska tvättas i 40 grader i 60 grader, och till och med 90 grader en gång av misstag, och det funkade det med. Hände ingenting.

På jobbet tvättar vi myskläder i bomull och när någon ovan har jobbat har de tvättat de i 90 grader och det har funkat det med. Precis ingenting har hänt. Så numer är jag mycket skeptisk till tvättråd, förutom ull och ylle.
 
Jag har blivit lite av en tvättvilde på senaste tiden av någon anledning. Jag bryr mig liksom inte riktigt längre, och det funkar hur fint som helst. Jag blandar hej vilt alla färger utom vitt, även med nya plagg. Går hur bra som helst. Jag har till och med tvättat vissa plagg som bara ska tvättas i 40 grader i 60 grader, och till och med 90 grader en gång av misstag, och det funkade det med. Hände ingenting.

På jobbet tvättar vi myskläder i bomull och när någon ovan har jobbat har de tvättat de i 90 grader och det har funkat det med. Precis ingenting har hänt. Så numer är jag mycket skeptisk till tvättråd, förutom ull och ylle.
Jag tvättar generellt all bomul i 60, sorterar endast i ljusa och mörka kläder och vitt separat. Lakan går i 90 men det mesta syntet i 40, fast nu åker det med mer och mer i 60. Ylle i ylleprogram eller för hand.
 
Jag tvättar generellt all bomul i 60, sorterar endast i ljusa och mörka kläder och vitt separat. Lakan går i 90 men det mesta syntet i 40, fast nu åker det med mer och mer i 60. Ylle i ylleprogram eller för hand.
jag sorterar vilt, vitt eller färg, sen 60 ´c inget har hänt, och ylle har jag inget jag tvättar själv.
 
Här kör vi allt utom vitt i samma maskin, fullproppat och färgglatt. 30-40 grader. Underkläder åker för sig i 60-90 grader.
Om vi hade sorterat allt på färg hade vi aldrig får ihop fulla maskiner.

Med det sagt. Varför sorterar jag kläderna efter färg och sen trycker in alltihop i samma maskin? :angel:
 
Med det sagt. Varför sorterar jag kläderna efter färg och sen trycker in alltihop i samma maskin? :angel:
Ifall det blir en full maskin kanske?
Jag gör så i alla fall. Jag sorterar alltid en svart/mörk tvätt och en röd tvätt (och ljus förstås). Ibland är röd/lila-högen tillräckligt stor för en egen maskin, men oftast blandas den ihop med det mörka.
 
Ifall det blir en full maskin kanske?
Jag gör så i alla fall. Jag sorterar alltid en svart/mörk tvätt och en röd tvätt (och ljus förstås). Ibland är röd/lila-högen tillräckligt stor för en egen maskin, men oftast blandas den ihop med det mörka.

Fast jag vet att det inte blir en full :D En tvättkorg = en maskin
 
Förvarade sprayflaskor i ugnen :confused: :eek::crazy:
Kan någon förklara för mig varför.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...agenhet-i-lund-kraftiga-skador-pa-fastigheten
Jag kan tänka mig att man kanske sett alla tusen varningar om gasflaskor/aerosolflaskor som läcker och orsakar jobbigheter (de verkar ju ha katt också, de är ju jättekänsliga för gaser). Eller är rädda för att det ska börja brinna och gasflaskorna ska explodera.
Definitivt har det inte gått så bra när de tänkte i alla fall.
Jag undrar vad som hände med katten :nailbiting:
 
Jag kan tänka mig att man kanske sett alla tusen varningar om gasflaskor/aerosolflaskor som läcker och orsakar jobbigheter (de verkar ju ha katt också, de är ju jättekänsliga för gaser). Eller är rädda för att det ska börja brinna och gasflaskorna ska explodera.
Definitivt har det inte gått så bra när de tänkte i alla fall.
Jag undrar vad som hände med katten :nailbiting:
Så ugnen skulle vara gastät om flaskorna råkade läcka?
Fortfarande :confused: och undrar hur en sådan ide öht kan uppkomma?
 
Ja, herrejävlar vilken smäll!

Skapar fler frågor.
Vad var det i sprejflskorna - grafittifärg?
Varför i hela friden ha värmekänsliga föremål i en ugn?
Varför starta en ugn som inte är tom?

Skulle tro att det var graffiti-burkar och att de hade dem i ugnen för att gömma dem. Troligtvis är knark inblandat också, annars vet jag inte varför man förväntar sig att få lägenheten genomsökt. Min teori är att de fick munchies och satte igång ugnen för att göra lite pommes, letar de noggrant så kommer de nog hitta kastrullen med pulverbea som stod på spisen, uppiffad med skumtomtar de sålde ut billigt på willys förra året (vad gör man inte när man är sugen). En sak ska de ha cred för iaf, de hade vett nog att gömma i ugnen - det enda stället polisen inte letar i.
 
Skulle tro att det var graffiti-burkar och att de hade dem i ugnen för att gömma dem. Troligtvis är knark inblandat också, annars vet jag inte varför man förväntar sig att få lägenheten genomsökt. Min teori är att de fick munchies och satte igång ugnen för att göra lite pommes, letar de noggrant så kommer de nog hitta kastrullen med pulverbea som stod på spisen, uppiffad med skumtomtar de sålde ut billigt på willys förra året (vad gör man inte när man är sugen). En sak ska de ha cred för iaf, de hade vett nog att gömma i ugnen - det enda stället polisen inte letar i.
En så dyster människosyn du har!

Tänk om det bara är nyfikna naturvetenskapsstuderande? :D :D :D

Tänker osökt på klasskamraterna som kom en timme försent efter lunchen eftersom de hade lagt två isbitar på kafebordet. En i solen och en under en mugg. De hade slagit vad om vilken som skulle smälta först....
 
Såg att "husdjuret" omhändertagits av släktingar till pangbruden som bodde där.
Eller paret, det var kanske två snilleblixtar som slagit sina sprayburkar ihop...
 
En så dyster människosyn du har!

Tänk om det bara är nyfikna naturvetenskapsstuderande? :D :D :D

Tänker osökt på klasskamraterna som kom en timme försent efter lunchen eftersom de hade lagt två isbitar på kafebordet. En i solen och en under en mugg. De hade slagit vad om vilken som skulle smälta först....
Var du där? Vann du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 185
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp