Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet hur det fungerar!
Om man lägger in en annons i en köp- och säljgrupp så är även marketplace automatiskt också vald. Så jag lägger upp annonsen i gruppen jag är i, lägger in fler bilder i kommentarerna, men marketplace hänger inte med. Så det blir typ en "dublett" av annonsen.

Jag gissade att det var något sådant, finns det något sätt att komma åt annonserna ändå? Ibland verkar ju annonsen intressant och man vill se resten av bilderna, men i te tillräckligt intressant för att man ska skriva till säljaren på en gång.
 
Jag gissade att det var något sådant, finns det något sätt att komma åt annonserna ändå? Ibland verkar ju annonsen intressant och man vill se resten av bilderna, men i te tillräckligt intressant för att man ska skriva till säljaren på en gång.
Nja, då ska du hitta åt rätt grupp och hitta annonsen där. Skitdåligt system!
 
Vissa låter också som olika personer beroende på vad språk de pratar. Jag som bor i finland hör ganska ofta samma person prata både finska och svenska, och det är ofta man låter olika.

Lite på samma ämne, men är det bara jag som börjar prata dåligt (svenska/engelska) när jag pratar med någon som är dålig på språket?:o eller jag måste tänka mig för iaf.

Jag gör det senare hela tiden. :o Det känns nästan som ett måste om kommunikationen på jobbet ska ske i realtid ibland. det blir tyvärr "yes, four pillow, please." typ, vilket på ett sätt känns totaldumt, men som också funkar och är snabbt och effektivt och ibland förbaskat roligt!
 
På tal om babysar som ligger upp och ner. Hur kommer det sig att när man var barn kunde man hänga upp och ner hur länge som helst (i klätterställningar o.dyl.) men nu när jag är vuxen kan jag knappt titta under sängen någon sekund så känns det som att huvudet ska sprängas?
 
Vissa låter också som olika personer beroende på vad språk de pratar. Jag som bor i finland hör ganska ofta samma person prata både finska och svenska, och det är ofta man låter olika.

Lite på samma ämne, men är det bara jag som börjar prata dåligt (svenska/engelska) när jag pratar med någon som är dålig på språket?:o eller jag måste tänka mig för iaf.

Sonen som pratar flytande Norska, Svenska, och Engelska har en ljusare rost nar han pratar Norska, nagot morkare nar han pratar Svenska och morkast nar han pratar Engelska. Om man lyssnar pa andra som pratar spraken ar det normalt tonlage pa alla tre.
 
1570633982835.png


En sådan här träpinne som ofta finns med på bilder med honung, fyller den någon funktion eller? Jag har bara använt en sådan en gång och det verkade betydligt mer kladdigt än att använda sked. Fast en sked gör sig ju inte lika bra på bild förstås...
 
Där ser man. Jag försökte googla lite innan med hittade inte så mycket mer än 3, 6, 9.
Borde finnas fler tror jag.

Siffran har med var fettsyran har sina dubbelbindningar att göra. Skulle den heta 1-omega skulle dubbelbindningen finnas nära ena änden, och då en dubbelbindning är stabilare längre in i molekylen gissar jag att en form med dubbelbindningen i änden inte existerar i naturen.
 
Visa bifogad fil 37789

En sådan här träpinne som ofta finns med på bilder med honung, fyller den någon funktion eller? Jag har bara använt en sådan en gång och det verkade betydligt mer kladdigt än att använda sked. Fast en sked gör sig ju inte lika bra på bild förstås...
Faktiskt en riktigt bra fråga. Jag har en men det blir ju träsmak av den. Fattar inte grejen. Sen gillar jag iofs inte honung heller.
 
Jag gör det senare hela tiden. :o Det känns nästan som ett måste om kommunikationen på jobbet ska ske i realtid ibland. det blir tyvärr "yes, four pillow, please." typ, vilket på ett sätt känns totaldumt, men som också funkar och är snabbt och effektivt och ibland förbaskat roligt!
Ja, min engelska har försämrats något enormt på grund av jobbet. Man kapar liksom all onödig grammatik...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pidginspråk
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Är det bara jag som tycker att jag är olika personer när jag pratar olika språk.
person ett svenska
person två engelska
ja ni förstår, jag känner mig som olika personer när jag pratar ett annat språk.
Problemet är att man helst identifierar sig med sitt andra-språk,som till exempel engelsk
 
Siffran har med var fettsyran har sina dubbelbindningar att göra. Skulle den heta 1-omega skulle dubbelbindningen finnas nära ena änden, och då en dubbelbindning är stabilare längre in i molekylen gissar jag att en form med dubbelbindningen i änden inte existerar i naturen.

Tack!
Nu när du säger det här jag hört det innan, på en biokemikurs för länge sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp