Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag ladda ner låtar från Youtube gratis hemma där jag har wifi och sen lyssna på dem när jag är ute o går utan att ha surfen på?
Ja om du är premiummedlem eller vad det heter för en viss summa i månaden. Då använder du din nedladdningslista offline när du inte har internet hur mycket du vill. Så gör jag med min surfplatta! Lyssnar dagligen ute på den och hemma lyssnar jag på youtube med internet.
 
Sonen som pratar flytande Norska, Svenska, och Engelska har en ljusare rost nar han pratar Norska, nagot morkare nar han pratar Svenska och morkast nar han pratar Engelska. Om man lyssnar pa andra som pratar spraken ar det normalt tonlage pa alla tre.

Jag har nu lyssnat pa de andra sonerna ocksa. Nar de talar (Amerikansk) Engelska blir deras roster djupare ... da manga ljud formas langra bak i halsen an i Svenska.
 
Varför blev drömtårtan mer lik en mardröm?
IMG_20191012_183730.jpg

Rörde försiktigt ner mjölet, hade inte öppet ugnen under tiden och hade vispat så ägg och socker såg poröst ut. Finns det så många mer fel man kan göra, alltså?
 
Varför heter det extrapris/erbjudande/kampanj/etc i mataffärer istället för rea? Får man inte använda ordet rea när det gäller matvaror eller ”är det bara så”?
Nån gång för länge sen hörde/läste jag att man inte får rea ut matvaror. Vet inte om det stämmer men eftersom man aldrig ser rea-skyltar i mataffärer så är det väl troligt att det är så. (?)
 
För länge sen när jag var och gjorde en koloskopi så sa sköterskan efteråt att nästa patient ska göra gastroskopi och typ ”det slapp ju du”. Jag sneglade på bordet där slangen med kameran låg och funderade om de använder samma slang till gastroskopi :nailbiting:
Det kan de väl inte göra? Eller …? :yuck:
 
Kan man tycka att något man är jättedålig på, alternativt känner sig jättedålig på, är roligt?

Jag menar inte halvbra eller halvdålig utan precis som jag skrev jättedålig.
Dey tror kag har med personlighet sty göra. Jag klarar det inte. Gick på zumba i byn ett tag. Jag har usel koordination och fick inte ihop rörelserna och klev åt fel håll. De 80-åriga tanterna klarade det galant. Inte jag. Trots att jsg gillar att dansa och gillar musik.

Det var så plågsamt att jag gav upp. Jag var så usel att jag skämdes.

Andra grannar bara skrattade när de gjorde fel.....

Så det beroe nog på en själv
 
Kan man tycka att något man är jättedålig på, alternativt känner sig jättedålig på, är roligt?

Jag menar inte halvbra eller halvdålig utan precis som jag skrev jättedålig.

Jag var verkligen jättedålig när jag började sy och handarbeta. Men det var kul så jag fortsatte ändå.

Nu är jag helt okej på att sy och hyfsad på att virka. Sticka går fortfarande inte.
 
Hur mycket kostar och väger en stor rundbal hö (hösilage) där du handlar/bor/säljer... ?
Rundbalar torrhö. Ts på 92%. Runt 1,50 kr/kg. Balarna väger ca 200 kg och kostar 300 kr/styck om man tar hem för hela säsongen på en gång. Hämtar man balar efterhand blir det ett helt annat pris. Frakt på 500 kr och analys tillkommer.
 
Ja om du är premiummedlem eller vad det heter för en viss summa i månaden. Då använder du din nedladdningslista offline när du inte har internet hur mycket du vill. Så gör jag med min surfplatta! Lyssnar dagligen ute på den och hemma lyssnar jag på youtube med internet.
Du hann före mig :up:
 
Varför blev drömtårtan mer lik en mardröm?
Visa bifogad fil 37932
Rörde försiktigt ner mjölet, hade inte öppet ugnen under tiden och hade vispat så ägg och socker såg poröst ut. Finns det så många mer fel man kan göra, alltså?
Har inget vettigt svar på din fråga, men kanske för om det ser ut som en mardröm äter man mindre? Och du, om du käkar din mardröm, får jag veta vad din vackra tallrik heter och var du köpt den då?! :D :love::p
 
Du hann före mig :up:
Du gör också så? Jag tycker att det är smidigt, använder inte mobilen dock eftersom det är för smått där utan surfplattan är bättre. Himla praktiskt, lyssnar igenom hemma och laddar ner och sedan har jag vad jag behöver på plattan när jag är ute.
 
Du gör också så? Jag tycker att det är smidigt, använder inte mobilen dock eftersom det är för smått där utan surfplattan är bättre. Himla praktiskt, lyssnar igenom hemma och laddar ner och sedan har jag vad jag behöver på plattan när jag är ute.
Nej, men jag har fått reklam på Youtube appen för det :D Har dock Spotify, men funderar på att byta till Youtube då jag lyssnar mera på det.
 
Ja om du är premiummedlem eller vad det heter för en viss summa i månaden. Då använder du din nedladdningslista offline när du inte har internet hur mycket du vill. Så gör jag med min surfplatta! Lyssnar dagligen ute på den och hemma lyssnar jag på youtube med internet.

Aha, okej! Tack för svaret! Synd man behövde vara det då...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp