Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Plantan Jag vägrar att äta kakor som är bakade av förskolebarn.
Alltså, där små barn är inblandade i tillverkningsprocessen. Typ.
Jag tycker inte heller att barnbakade saker är särskilt tilltalande. Jag avstår från det som är gjort av barn i grundskolan överhuvudtaget. Läbbigt! Och barnrullade chokladbollar är äckligast av allt. Hööuulk... !
:wtf:
 
Varför blir det ganska snabbt obekvämt att sitta i förarsätet när bilen står still, men inte när man kör i typ en timme? :confused:
 
Generellt?

en tioåring är äldre än en tvååring. :)

Annars brukar man väl tala om de som med marginal passerat pensionsålden. Samt "äldre äldre" som är 80+

I nyhetssammanhang används ofta uttrycket att "det drabbar främst äldre", jag blir lite fundersam på från vilken ålder som de menar att människor räknas som äldre?

Några år efter pensionsålder känns iofs ganska rimligt 👍
 
Vad är poängen med att installera tvättmaskin i köket?
Utgå ifrån att Det finns plats på andra ställen i bostaden.

Själv skulle jag nog aldrig vilja ha det.
Har antagligen med vattenkopplingen att göra, alternativt platsbrist i badrummet. Men har man ett helkaklat badrum utan att det är förberett för diskmaskin är det ju inte "bara" att koppla in en, utan då är det antagligen enklare att ansluta till vattenledningarna i köket, skulle jag tro?
 
Har antagligen med vattenkopplingen att göra, alternativt platsbrist i badrummet. Men har man ett helkaklat badrum utan att det är förberett för diskmaskin är det ju inte "bara" att koppla in en, utan då är det antagligen enklare att ansluta till vattenledningarna i köket, skulle jag tro?
Säger samma.

jag hade tvättmaskinen i köket i min lägenhet i Uppsala. Den fick plats under bänken i köket och jag koppplade den till kökskranen och hängde avloppet i diskhon. I badrummet hade den definitivt inte fått plats.
 
Varför är inte förpackningar med hårfärg plomberade i affären?
Kartongerna är ju bara att öppna och stänga igen varpå några gärna plockar ur innehållet och ställer tillbaka kartongen :meh:
 
Vid vilken ålder räknas människor som "äldre"? Det är väl kanske lite olika beroende på sammanhanget men generellt sett.
Jag har nyss flyttat och styrelseordförande i nya föreningen kom förbi för att gå igenom någon sorts checklista. Jag blev kallad både äldre och "i 40-års åldern" och jag är alltså 32.

Blev (inombords) orimligt kränkt över detta? Tänkte att bara för att hon står med ena foten i andra pölen så att säga så behöver hon ju inte sprida åldersnojan :meh:
 
Jag har nyss flyttat och styrelseordförande i nya föreningen kom förbi för att gå igenom någon sorts checklista. Jag blev kallad både äldre och "i 40-års åldern" och jag är alltså 32.

Blev (inombords) orimligt kränkt över detta? Tänkte att bara för att hon står med ena foten i andra pölen så att säga så behöver hon ju inte sprida åldersnojan :meh:
Min läkare klappade mig på huvudet och sa att när man blir äldre så får man räkna med att inte orka med som man gör som ung.
Jag var typ 27. :confused:O_o:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp