Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om ni skulle bli avrättade vilket sätt skulle ni välja (ja något måste man roa sig med i coronatider). Jag tror nog jag skulle välja giljotinen. Snabbt och antar jag relativt smärtfritt och mycket mindre chans att något går fel. Inte roligt att hängas om inte nacken knäcks direkt, skarprättare, nja, gaskammaren eller lethal injection eller elektriska stolen återigen kan det bli för mycket som kan bli fel och tar för lång tid. Giljotinen går snabbt och man ser ingenting.

Arkebusering känns också sådär och chansen finns att man faktiskt överlever en stund. Nu undantar jag mer historiska sätt som att brännas levande, slängas levande i havet i en säck med katter, bli steglad eller hung, drawn and quartered (ber om ursäkt men vet inte vad vissa heter på svenska). Eller för den delen stoppas in i en bronstjur och sedan långsamt rostas över en öppen eld eller död av tiotusen sår.

Fascinerande hur många sätt mänskligheten har att ta livet av varandra.
Skjuten bakifrån på precis rätt ställe så jag dör omedelbart. Bakifrån så jag inget vet.
 
Allt på en gång om det går, för då blir ju ”gratisperioden” längre eller rättare sagt du hinner få ut fler uttag under gratisperioden.

Nope, perioden blir lika lång oavsett.
Den räknas från första inköpet på perioden och när du köpt mediciner för 5 767 kronor har du betalat 2 350 kr för dem oavsett om du ta ut allt första dagen eller sprider betalningarna över hela året.
 
Du tillagar väl nässlorna först?
Har inte hört om nån som äter råa färska nässlor
Jo de ska väl tillagas men som jag förstod det kan man äta såna små blad färska.
Man kan även torka dem och använda i mat eller som djurfoder, är tydligen mycket nyttigt i dem (är väl därför de bränns :D).
 
Nope, perioden blir lika lång oavsett.
Den räknas från första inköpet på perioden och när du köpt mediciner för 5 767 kronor har du betalat 2 350 kr för dem oavsett om du ta ut allt första dagen eller sprider betalningarna över hela året.
Jag brukar få ut läkemedel för drygt 40 000 kr per 12-månadersperiod :angel:
Apotek Hjärtat (?) visar på kvittot vad det hade kostat utan subvention.

När man kommit upp i frikort är ju resten utan kostnad, så ju snabbare man får frikort desto fler fria läkemedelsuttag hinner man med under återstående period.
 
Jo de ska väl tillagas men som jag förstod det kan man äta såna små blad färska.
Man kan även torka dem och använda i mat eller som djurfoder, är tydligen mycket nyttigt i dem (är väl därför de bränns :D).
Jag torkar nässlor både till mig och hästarna
Hästarna älskar dom äter upp varenda smula :)
Jag tycker inte de smakar så mycket men har lite i smoothies
 
Torkade tror jag inte de bränns, då smular du ner bladen i maten och lägger in det i buntar till djur.

Djuren verkar inte bränna sig inte även i färskt format. Tänker att det är logiskt pga att de har päls, och strävare tungor och slemhinnor osv. Hästar äter gärna både nässlor och tistlar rakt av där de står och växer 😄
 
Jag brukar få ut läkemedel för drygt 40 000 kr per 12-månadersperiod :angel:
Apotek Hjärtat (?) visar på kvittot vad det hade kostat utan subvention.

När man kommit upp i frikort är ju resten utan kostnad, så ju snabbare man får frikort desto fler fria läkemedelsuttag hinner man med under återstående period.

Ett fullt uttag av mina sprutor är lite över 36 000 kr :D Det räcker i tre månader.
 
Hellow!
Guuuu vicken bra tråd!*
😉
Nu är det 1900 svar i tråden, hur många brukar det vara innan man snickrar ihop en ny?

Bästa hälsningar,
Plantan
🌱

* Lite ironiskt och pillimariskt!
🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp