Sv: Dumma jäkla hund!
Men åter igen, då är inte korrigeringen tillräcklig/bra, skrik biter uppenbarligen inte på henne. Håller med hastflicka lite, ha ögon i nacken, du ser ALLT, du finns överallt.
Edit; du ska absolut inte misshandla hunden, om nu någon skulle få för sig att jag förespråkade det
Det är provat en gång, dock inte i "sängsammanhang" och tja, det hjälper inte.
En gång när hon var valp kom jag på henne med att befinna sig halvvägs inne i kattlådan hos morsan (ett sånt där "hus" som man går in i). Hade sett att hon ätit kattskit innan men aldrig tagit henne på bar gärning.
Såå, jag skrek på henne, slet ut henne, skrek mer och gjorde mitt absolut bästa för att få henne att tycka att det var så jäkla obehagligt att det inte skulle vara värt att testa igen. Hunden började skrika, blev låg, svansade efter mig ett tag och tja, hade vad jag kunde se tagit åt sig. Det varade i 5 minuter. Efter en kvart, ja då hittade jag henne på väg in till lådan igen...![]()
Men åter igen, då är inte korrigeringen tillräcklig/bra, skrik biter uppenbarligen inte på henne. Håller med hastflicka lite, ha ögon i nacken, du ser ALLT, du finns överallt.
Edit; du ska absolut inte misshandla hunden, om nu någon skulle få för sig att jag förespråkade det