Bukefalos 28 år!

Duscha hästen nu?

Sv: Duscha hästen nu?

Jag bor i västerbotten och jag har badat mina hästar dom gr dom sak klippas lr för att göra fin inför tävling. Även mitt i vintern.
Då duschar jag hästen efter träning när vi är på anläggningen sen blir det fleecetäcken med hals åsså tjocka vintertäcken med hals. En av hästarna fick jag lov å promenera med i ridhuset. Dom andra dom vill bara hem så, så fort dom har på sig alla täcken är det bara in i transporten å sen åka 4-5 mil hem. Och dom är INTE kalla nånstans när man kommer hem, lr ja längst ner i svansen kan det vara lite stelt.
 
Sv: Duscha hästen nu?

Jag vet hur hästen fungerar, behöver inte ha en repititionslektion varje gång jag är här.
Man kan hjälpa hästen med massor.
Vad gör du här då? Om du redan kan allt...
Det är heller inte bara till dig jag svarar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Duscha hästen nu?

Jag har duschat min häst idag... Han fick på sig täcke efteråt och så tog vi en promenad i de soliga vädret!!!!! Han var helt torr på en timme.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 453
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
757
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
624
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp