Duscha hästen

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Gauti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 931
Sv: Duscha hästen

nej skimmelhästar blir inte gröna av såpa ;) inte våra vita hästar iaf :angel:

Jag duschar min islandshäst varje dag efter träningen. Inte hela hästen, utan går över från bakom öronen bak till där sadeln har legat. Vill inte blöta ner korset i onödan i med att vi har ett stenstall som är bra svalt under sommaren.
+ benen svalkar jag varje dag med.

när det är storstädning på hästen så blir det vatten och grönsåpa(även gulsåpa) den miljövänliga då!

sen för att få man, svans och hovskägg "fluffigt" och lätt att kamma ut, så använder jag mig av barnängelns babyoil :rofl: den är helt miljövänlig och snäll mot hästen, finns även utan parfym. Funkar perfekt!! :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
2 011
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 337
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Senast: Honey07
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka