DV-kamera + dator

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare mala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 053
M

mala

Har en helt ny dator med flera olika program som man kan läsa in från DV-kamera med. Har oxå en ny DV-kamera (Panasonic) som ska gå att koppla in i datorn. Jag får det inte att funka. Kopplar in med USB och det blir ingen bild i datorn bara ränder i skärmen. Får inga felmeddelanden och det plingar när jag kopplar in kameran så datorn fattar att det finns nåt i sladden. Har installerat kameran med programmet som jag fick med. Vad är fel? Det finns en utgång från kameran med en USBsymbol på och en som det står DV på. Jag använder USButgången för DVutgången har en annan sorts kontakt. Är det rätt eller fel? Jag blir snart galen!!!!!!!

Sv: DV-kamera + dator

Nja en kompis har en Panasonic och till USB skulle det vara för att fö över stillbilderna och Firewire till filmen.

Nu är jag inte säker när det gäller din kamera men det borde ju stå i manualen

Sv: DV-kamera + dator

Det måste ju vara så det är! Tack! :bow: I min manual står det att det ska gå att föra över filmen till dator men i förteckningen över alla finesser står det USB - överföring av stillbild. Då måste det ju vara firewire som gäller för film. Ska genast ut och skaffa mig en sladd!!!!!

:banana:

Tack tack

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra... 2
Svar
23
· Visningar
2 030
Senast: Habina
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck