Dvärg Pincher & Manchester terrier

I

Icka

Dvärg Pincher & Manchester terrier

Tjoho! Ville bara kolla lite vad folk har för erfarenheter av dvärg pincher och manchester terrier?
Ska inte skaffa någon för tillfället men kanske i framtiden å är nyfiken på dessa små sötnosar!
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

ingen som har ngt att säga? :confused:
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

nja.. dom dvärg pinchrarna jag har träffat har vart ettriga, envisa, bortskämda och ouppfostrade... :crazy:
men det finns säkert nån här inne som har nåt positivt att säga om raserna oxå :)
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Jag hade en dvärgpicher tik som dog i höstas. Hon blev 9 år gammal. Jag saknar henne fortfarande såå mycket. Tänker på henne varje dag. Det är en jättetrevlig hundras - om man älskar små hundar. Lättskötta, friska o sunda. Älskar att kela o ligga som en benvärmare i sängen. Alltid lika glada. Kan vara lite skälliga - men går att stävja. Vet en tjej som hade sin att tävla i lydnad med - den var jätteduktig. Skall jag köpa hund en gång till så kommer det med 100% att bli en dvärgpincher. Lycka till!!
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

ahaa.. men då låter ju dvärg pinchern perfekt! :) Min hade vart mysigt med en liiiite större vovve, fortfranade ingen som vet något om en Manchester?
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Jag har ingen egen pincher, men vi har en dvärg i stallet :) Jätte mysig liten hund, påminner lite om Jack Russeln. Sött litet energi knippe :)
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Varför inte skippa "dvärg" och kika på pincher (f.d. mellanpincher). Har en egen pincher och erfarenhet av manchester terrier. Rent generellt så är pinchern lugnare och har mindre småhundstemperament. Jag tycker att man med pincher får en stor hund i litet format, och med manchester terriern får man en liten hund i en större kropp, om du förstår vad jag menar. Dock inget ont om mindre hundar som terriers etc. alla faller ju för olika egenskaper.
PM:a om du vill veta mer, få tips på olika kennels etc..!
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

ahaa..men det kanske det blir en "vanlig" pincher då! hmm får bara se till att gifta mig och skaffa villa och vettig karriäs först! :smirk: men tack så länge!

/angelica
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

ahaa..men det kanske det blir en "vanlig" pincher då! hmm får bara se till att gifta mig och skaffa villa och vettig karriäs först! :smirk: men tack så länge!

/angelica


:eek: Måste man ha så mycket för att få ha en pinscher? Ja då kommer det sannerligen aldrig bli någon för mej, det där med vettig karriär lät skitsvårt..
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

det där med vettig karriär lät skitsvårt..

Jag dööööör!!!
Tack kpist för att du förgyllde min kväll!!! :love:
Jag kommer nog heller aldrig kunna skaffa pincher!
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Vi har en dvärgpincher tik, och hon är jättesöt & snäll på alla sätt o vis, men det är inte mycket till hund om du ska lära den något, är inte jätte smarta eller lättlärda får jag nog säga och vi har haft 2 st. har mkt energi och kan oftast uppfattas som "ettriga" men är helt underbara som knähundar eller att bara mysa med :) Beror helt på vad du ska ha hunden till ju. Lycka till! :bump:
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Oj, nu tror jag du har missuppfattat något. Dom är för smarta för att göra som du säjer, tillräckligt smarta för att driva dej till vansinne och flina bakom din rygg. ;)
Egentligen har jag bara ett ord, envisa. Alltså behövs det en envis matte, gärna med tålamod.
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Jag har en liten dvärgpinschervalp. Det sötaste som världen skådat men redan nu som 14 veckor visar hon energi, energi, energi. ;)
Jag har däremot uppfattat henne som väldigt smart och hon förstår snabbt vad som gäller. Det som våran papillon fortfarande inte förstått förstod hon efter bara några gånger. (tex att man inte får springa in eller ut genom dörren utan att jag ger tillåtelse.)
Hon är dock en blandning av väldigt kavat och rädd på samma gång. Vissa saker skrämmer henne inte alls. Hon har fått följa med i skogen, stallet och till stranden och det har inte skrämt henne det minsta, hon tuffar glatt på och undersöker. Sen kan hon bli jätterädd för mig i badrock eller en filt som ligger på golvet. För att inte tala om hur rädd hon är för pappa. Men hon tuffar till sig mer och mer för varje dag som går, man får inte heller glömma att jag bara haft henne i 2 veckor.
Hon känns som helt rätt hund för oss och även pappa som absolut inte ville ha en hund har blivit helfrälst av henne.
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

kanske ska vara lite tydligare känner jag! :D
Menade bara att jag inte tänker skaffa egen hund (familjen har ju redan en liten man kan gossa med!) så som det ser ut idag! Vet ju inte hur mycket man kommer att jobba, vart jag kommer bo eller liknande. Därför kännde jag att jag ville vänta med att skaffa en ev. pincher! Kanske dock inte behöver gifta sig först å skaffa villa! :smirk:

//Angelica
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Egentligen förstod jag att du förmodligen menade att skulle ha mer koll på livet, och det tycker jag bara är skitbra. Men lite måste man väl få retas..
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

haha klart man får ;)
Kanske blivit lite avskräckt av attityden på ÄU :D
 
Re: Dvärg Pincher & Manchester terrier

Nu är jag lite nyfiken.. Ni som har/haft dvärgpinscher, från vilken uppfödare? PM går bra. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har idag en hund på ca 2 år, en terrier brasileiro (tik). I framtiden skulle jag vilja ha två hundar och har tänkt mycket på...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 157
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp