Bukefalos 30 år!

Jag har denna bur till min hund:

https://www.vetzoo.se/produkt/4pets-caree-transportbur-P141932?pid=154696&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=AR-SE:+Standard+Shopping+-+High&utm_id=23339907579&gad_source=1&gad_campaignid=23339907579&gbraid=0AAAAADonNq1EtFiLqXbDW3ZkYBQvkYT47&gclid=CjwKCAjw-J3OBhBuEiwAwqZ_h_9e7OPDVKJQ5br2UL9PDuLOZGDebPWdRSropQHqLsmE7I9Rchx53BoC9y8QAvD_BwE

Jag är mycket nöjd med buren, men dynan är jättesvår att tvätta och blir inte ren i maskinen.

Jag funderar på att köpa något tunn dyna att sätta ovanpå burens dynan som skydd.

Det behöver ju vara något som stannar på plats, är lätt att tvätta och får tvättas i högre temperatur.

Några tips?
Vetbed som du klipper i rätt storlek? Eller söker du något madrassaktigt?

Vetbed har jag aldrig hört talas om.

Menar du detta:

https://www.4dogs.se/product/vetbed...UCFzqRVitCifya-P-PrkyTJva1O_cwhRoCTpYQAvD_BwE

Lite tjockare än vad jag är ute efter.
Tanken är att låta originaldynan vara kvar i buren och sätta något tunnare ovanpå som är lätt att tvätta och byta ut + såklart håller sig på plats.
Ja vetbed är en fäll som kan tvättas och ofta har halkfritt underlag. Jag har dubbla sådana på min dyna i bilburen. Så det blir inte särskilt tjockt.
Annars rekommenderar jag också vanligt påslakan/örngott. Du kan ju alltid klippa till det i rätt storlek.

Ja vetbed är en fäll som kan tvättas och ofta har halkfritt underlag. Jag har dubbla sådana på min dyna i bilburen. Så det blir inte särskilt tjockt.
Annars rekommenderar jag också vanligt påslakan/örngott. Du kan ju alltid klippa till det i rätt storlek.
Ska kolla vidare på vetbed. Kan faktiskt fungera, om jag klarar av att klippa den i exakt rätt storlek...

Vad är det för mått? Örngott finns ju i många storlekar. Ser ut som att det är tryckknappar? Där är det ju bara att klippa ett pyttelitet hål så du precis kan pressa igenom knappen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka