dynghög direkt på mark

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annabella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 362
Sv: dynghög direkt på mark

Vi hade dom här hoss oss. De påpekade bara att vi kan göra en platta. Men det var inget krav. Vi har tre hästar.

Chica skrev:
Som sagt.. spelar ingen roll hur många hästar du har. Förstör ändå grundvattnet! Då kan man ju lika väl säga att man kan strunta i att ha infiltrationsanläggningar till våra avlopp och låta vår skit rinna rakt ut i bäckar och åar!

Kan ju säga som så; att jag hellre dricker vatten med spår av hästgödsel än människoskit!

Tja..ni norrllingar kanske inte är så nogräknade..:smirk:

Stallkatten skrev:
Gäller det olika i olika kommuner då eller?
Inspektören i min kommun säger att alla ska ha gjuten platta eller vagn oavsett antalet hästar.. :confused:
Platta bör det vara. Sist det var inspektion hemma hos pappa så muttrade inspektörerna när de såg att häststallen för två hästar inte hade ngn platta (övriga av våra stallar har platta). De sa: "Det får väl gå för den här gången..."
I ditt fall, Stallkatten, hade kanske en vagn varit en idé... Vi kan ju prata om det över julfikan! :)

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 588
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund