Dyons strorlekar

_Peplis_

Trådstartare
hur är dyon (träns, förbyglar mm) i storlekarna?
Finns ju i ponny cob o full..min dam är ju ett hbl på 164, men full blir oftast för stort för henne, (får oftast göra flera hål o alla remmar blir jätte långa. även på förbygeln) så jag skulle tro att cob är mer lagom..Men hur är dyon i storlekarna? Är det normala cob eller är de små?

Sv: Dyons strorlekar

jag tror att dom e ganska små.
min d-ponny har cob, köpte ett ponny först för han har pessoa så jag trodde att sidostyckena skulle bli för långa med ett cob.
men ponny va på tok för litet.. nosgrimman å käkremmen gick knappt ihop.
me cob tränset så kan han ha pessoat utan att ha gjort egna hål.. käkremmen e typ spänd bland dom första hålen. jag tror inte han har speciellt stort huvud eller så.
titta själv:

1

2
kanske lite svårt å avgöra där men...

så jag skulle nog ta full om jag va du..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyons strorlekar

Visst är det svårt? Speciellt när man har pullargrimma. Har fått lämna in både mitt HGträns och Farmland för att korta upp nosgrimman.. samtidigt blir cob allderles för litet över pannbandet! Undrar hur deras mastodonthästar som de måttar efter ser ut egentligen?
:devil:

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 219
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
1 076
Utrustning Hej jag tänkte köpa ett micklem träns till min C ponny med hyfsat grovt huvud. Det är inte så jätte långt men ganska brett, så jag...
Svar
10
· Visningar
887
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka