easy boots experter, någon?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horsemaniac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 539
Sv: easy boots experter, någon?!

horsemaniac skrev:
hannaZ: det verkar vara likadant för mig, dock är nästa häst i ordningen en väldigt maxad d-ponny och hans fötter är lite större än de easy bootsen jag har nu. jag mailade henne jag köpte dojjorna av och undrade vilken storlek hon rekommenderade mig köpa och dojjorna kom på posten och jag var ganska mycket pengar fattigare. som grädde på moset sitter de skit. finns det ingen här som har möjlighet att kopiera en instruktionsboken från easy boots? jag är desperat!

Menar du att bootsen du köpte är för små?

Jag har epics fram o de gamla bak. De gamla satt jättebra när jag köpte dem, men på båda hästarna åkte alltid hö fram av.... Hur jag än spände o hade mej så for alltid hö fram av. En trampade på den o den andra lyfte så högt så bootsen bara föll som en fura, liksom. Så nu har jag fått gaiter till framskorna. Hoppas det skall funka nu, hästarna är på vila under vintern så jag får se efter nyår.

Men, kan du inte ringa naturligahovar o be att få en instruktionsbok?? Jag har åtta st, det följer med en till varje boots!

åÅÅ va alla blir upprörda va INTE skrivit till någon utan till den som ville ha hjälp.

Hon som köpte gaiter (som nu fått byta några gånger) har enbart andvänt dom i mange då hennes häst nyss blitt av me skona å på grusvägar.

Hennes va av den nyare sorten, hon köpte hela kittet så att säga.

Jag har bara dom "gamla" utan gaiters som jag skrev å vi har ringt många gånger till dom vi köpt dom av å de rådet dom i affären gav oss va att man helt enkelt skulle dra upp remmen på bootsen över balarna typ.

Man kan tänka sej att de e som ett sandals band på hälen sa hon till mig. på människoskor så kanske de e lättare att förstå hur man ska dra upp remmarna.

Kag har iaf inte tappat mina skor sen jag drog upp remmarna bakskona på den ena kan ja inte dra upp remmarna för den större storleken som dom tippsa oss om att köpa presis som en annan tjej skrev tjippade den åkte av i stallgången när vi gick så vi fick ta en mindre st. men då går inte banden över så då spände vi dom på ett annat sett å köpte sprintar.

ville bara hjälpa till men detta har funkat för oss efter många om å men å hänger med på grusvägar å på banhoppningen me bara man drar upp remmen på hans.

mvh

*fia* skrev:
åÅÅ va alla blir upprörda va INTE skrivit till någon utan till den som ville ha hjälp.

Det är väl ingen som är upprörd :confused:

Blir det inte skav när man drar upp bandet över ballarna?

nu blir jag lite komfunderad, hur kommer det sig att jag fick EN instuktionsbok och vissa fick med en med varje sko? ska maila återförsäljaren, igen, har inte fått svar på mitt senaste mail så jag vete fan hur seriöst de är egentligen :mad:

ang dra remmen över ballarna, hur gör man? det är ju inte bara att dra upp den, eller?

sen undrar jag hur gaitern ser ut i sko, hur ser en gaiter ut i själva skon? är det som en strumpa? :)

Titta på den amerikanska hemsidan, kan inte adressen i huvudet, sök på nätet. Gatern sitter utnbå/bakom skon och neoprenet går upp bakomballarna och knäpps med karborre på framsidan om karleden.

faktiskt inte inte ett skav över huvud taget å min lilla angaloarab har dessutom vita ben å får lätt mugg men hon har ej fått något alls.

funkar kalas ska nog skaffa epics enbart pga att de kommer in grus i framskona när vi hoppar men då får man vell bara ha dom når man rider i manege då så dom inte går sönder.

men alla kan ju ha otur kanske hon fick något måndags exemplar.?

mvh

hmm, jag hittade inte ens den amerikanska hemsida. kan någon hjälpa? jag kom in på nån sida som sålde damskor, tror det var liiite fel.

börjar känna mig lite less nu faktiskt, dock går det bra att rida henne nu barfota pga slasksnön, men när det blir kallt blir det is och halt. får inget svar från återförsäljaren.

ska prata med någon teknisk kunnig om att korta vajern + kunna dra remmen ovanför ballarna, bara jag hittar någon. fan fan fan :mad:

kanske inte så konstigt att jag hittade, sökte bara på easy boots och det kom fram en massa skit bara. tack så jättemycket! jag har bestämt att införskaffa gaiters, vi får väl se om det funkar eller ej. får väl skriva en uppföljningstråd om hur det fungerat eller ej :smirk: :devil:

fundering igen eftersom återförsäljaren inte svarar, säljs gaiters i par eller styck?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en shettis på tre år med superbra hovar, hårda och bra form på. Han verkar inte öm eller så, men nu är det bara is i hagen så...
Svar
4
· Visningar
1 541
Senast: Ajabaja
·
Utrustning Jag har funderingar på att köpa boots till mitt fullblod och har nog fallit för Easy boots. Ni med erfarenhet från dessa, tycker ni att...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: hopp_o_galopp
·
Utrustning Har tröttnat på att låta klumpiga medryttarpållen stå varje gång han trampar av sig en sko, så nu har jag beställt en easy boot till...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: Moniq
·
B
Utrustning Jag har ett litet problem. Min hovslagare kallade min kära travares framhovar för "konstigt formade" och sa att han helst ville se att...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31