Easy Boots

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare unox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 775
U

unox

Har min häst barfota och fick ett tips att använda easy boots nu
när snön kommer. Finns easy boots med broddar? Är det någon
som har erfarenhet av dessa eller kanske av något annat märke?
Tacksam för tips

Sv: Easy Boots

Är det ok att hästen går och halkar i hagen mellan ridturerna?
Eller tänkte du ha dem på 24/7? :angel:

Brukar ju sällan vara bättre underlag i hagen än där man rider, då hagen trampas upp och blir isig och hal där hästarna föredrar att stå.

Jag har barfotahäst men tänker göra det enda barmhärtiga och sko honom över vintern.

Epicsen har rejäla broddar och bootsen verkar sitta bra och ge liten skavrisk - men det kompenserar inte en broddad sko om det är så att hästen ska behöva gå och halka resten av dygnet :mad:

Jag vet själv hur irriterande det är att gå och spänna mig för att jag är rädd att halka = hästen får broddar så att han vågar röra sig fritt (det är inte roligt att se dem smyga omkring försiktigt för att det är halt, tror knappast det är nyttigt heller - hård koncentration för att inte halka brukar kunna ge rejäla spänningar.) Dessutom har jag sett en unghäst med fläkskador (fick avlivas) och det är totalt onödigt om man har en färdigvuxen häst man kan sko!

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 441
Senast: Kristall10
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
822
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka