• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare NicoHaflinger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 086
N

NicoHaflinger

(flytta mig om jag hamnat fel)

Är det någon som har provat att använda Easyboots vid ridning istället för vanliga skor?
Jag har funderat på att låta min häst (Haflinger) gå barfota men vill ha något mera skydd när jag rider ut med broddar osv. Jag har inte provat att ha honom barfota innan.
Bootsen ska jag isåfall bara använda vid ridtillfällena.

Någon som provat eller vet om de är bra, det finns ju några olika märken men principen är densamma.

Sv: Easyboots

har inte provat själv, men många distansryttare tycker de funkar finfint :) (har ej pratat med t.ex. dressyr-ryttare om dem, bara distansare..)

Jag har easyboot epic (tror jag dom heter) när jag rider då min häst går barfota annars. Jag har absolut inget att klaga på, är helnöjd. Bra för pållen att slippa ha skor på sig jämt. Jag rider dressyr och hoppar med dom och det går hur bra som helst, använder dom dock inte på mjukt underlag, tex gräs. Man slipper ju hovböldsrisken också när man rider på ex grusvägar.

Jag använder Swiss boot och tycker dom funkar bra.

Dom är hela och i hårdplast så det positiva är att de även går att använda som hovbad om du behöver någon gång.

M

jag har easyboots på våran ponny,för det mesta funkar det jättebra men några gånger har dom lossnat när vi galopperar

Tack ni som svarat.
Jag har hittat den andra tråden om boots.
Men det finns flera trådar om snarlika ämnen.

Hej! har oxå en haflinger som jag tänkt köpa easyboots epic till nu, har skott av henne och mätit hovarna så att ja vet storleken!
Kraaam

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 379
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka