Ebba Buschs fastighetsaffär (utbruten från Vad gör vi del CXXV)

Det kan ju vara så att med det här huset kan de själva ta sig mellan mamma och pappa. Jag kan tänka mig att man har rätt dåligt samvete efter en skilsmässa just när det gäller barnen och att man vill att de fortfarande ska ha nära till båda föräldrarna.
Han är skriven på en fastighet som ägs och bebos av Ebbas föräldrar, det är väldigt tveksamt om hennes pappa verkligen bor där och om det är ett permanent boende och hur länge det kommer vara. Bo hos exmakens föräldrar låter som en högst tillfällig lösning i mina öron.
 
Ledsen att jag inte kunde gissa att du menade något annat än du skrev. Jag svarade alltså på ditt inlägg inte på det du nu efteråt förklarar att du menat. Och ja för mig var det självklart att Esbjörn är i ett helt annat läge att han inte bara har det lättare att förstå rättsprocessen med ett juridiskt ombud (så självklart att jag inte nämnt det) utan främst (det jag avsåg från början) för att han har hjälp och stöd med förhandlingarna om villkor för att få ett rimligt köpeavtal till ett mer marknadsmässigt pris vilket rimligen blir resultatet om det blir en förlikning.

Jag har aldrig menat något annat än det jag skrev. Jag kommenterade förlikningssamtalen under tiden de pågick medan jag och flera i andra i tråden följde liverapporteringen. Att du inte förstod vad jag syftade på är inte samma sak som att jag menade något annat än vad jag skrev. Uppenbarligen var jag för otydlig för att inlägget skulle förstås av alla men det är inte samma sak det heller.
 
Jag har aldrig menat något annat än det jag skrev. Jag kommenterade förlikningssamtalen under tiden de pågick medan jag och flera i andra i tråden följde liverapporteringen. Att du inte förstod vad jag syftade på är inte samma sak som att jag menade något annat än vad jag skrev. Uppenbarligen var jag för otydlig för att inlägget skulle förstås av alla men det är inte samma sak det heller.
Klart att jag inte förstod att du syftade på något du inte skrev elelr ens antydde. Då var det missförståndet avklarat.
 
Det kan i grund och botten handla om en ledsen ensam gammal man, som kanske inte fått de där besöken av brorsonen eller haft kontakt alls där, och när Ebba kom inkvittrande så trodde han kanske att det skulle bli en vänskap och fortsatt kontakt i framtiden, han kanske läste in en fortsatt kommunikation om huset och fortsatta träffar.
Sedan blev det mindre av det för att kanske avslutas och då kommer besvikelsen och ångern. I samband med att andra vaknar till liv.

Jag har sett det förut hos gamla ensamma män som bara varit attraktiva så länge det finns något att hämta hos dem.
 
Han är skriven på en fastighet som ägs och bebos av Ebbas föräldrar, det är väldigt tveksamt om hennes pappa verkligen bor där och om det är ett permanent boende och hur länge det kommer vara. Bo hos exmakens föräldrar låter som en högst tillfällig lösning i mina öron.
Är det?
De har två stora hus på den fastigheten.
Jag har faktiskt också undrat över varför barnens pappa skall bo kvar där Ebbas föräldrar bor?
 
Sedan blev det mindre av det för att kanske avslutas och då kommer besvikelsen och ångern. I samband med att andra vaknar till liv.
Han blev visst helt tokig när Ebba hade sågat ner träd på tomten. Jag tror att det var då som han blev envis.
Annars så verkar han ha ändrat sig redan dagen efter då han förstod att han hade sålt.
Vi har ju ingen aning om vad Ebba påstod att det skulle stå i kontraktet. Läsa det kunde han ju tydligen inte i skumrasket.
 
Han blev visst helt tokig när Ebba hade sågat ner träd på tomten. Jag tror att det var då som han blev envis.
Annars så verkar han ha ändrat sig redan dagen efter då han förstod att han hade sålt.
Vi har ju ingen aning om vad Ebba påstod att det skulle stå i kontraktet. Läsa det kunde han ju tydligen inte i skumrasket.
Jag tycker det hela verkar skumt, hade Ebba velat att det skulle gå helt rätt till som hon påstår så hade hon rimligen rått honom att skaffa en egen värdering på huset och ett ombud eller att han skulle sålt huset på den öppna marknaden för att få rätt pris. Det låter onekligen som om de snackat omkull honom och fått honom att skriva på, det är uppenbart att det inte var Esbjörns idé att sälja.
 
Jag tycker det hela verkar skumt, hade Ebba velat att det skulle gå helt rätt till som hon påstår så hade hon rimligen rått honom att skaffa en egen värdering på huset och ett ombud eller att han skulle sålt huset på den öppna marknaden för att få rätt pris. Det låter onekligen som om de snackat omkull honom och fått honom att skriva på, det är uppenbart att det inte var Esbjörns idé att sälja.

Delar helt din uppfattning.
 
Är det?
De har två stora hus på den fastigheten.
Jag har faktiskt också undrat över varför barnens pappa skall bo kvar där Ebbas föräldrar bor?
Som jag förstod så bodde de innan tillsammans i det ena huset som de hyrde av Ebbas föräldrar. Nu säger Ebba att hennes ex-make skall bo kvar men hon har sagt upp sitt hyresavtal med föräldrarna. Eller hon nämner ingenting om att pappan bor hos hennes föräldrar eller att hennes uppsagda hyreskontrakt är med hennes föräldrar utan försöker få det att låta helt annorlunda. Så har jag uppfattat att sakförhållandet är, men det låter väldigt märkligt att han skall bo kvar hos hennes föräldrar i framtiden. Båda är tydligen fortfarande skrivna på adressen.

https://www.merinfo.se/search?ae6=Marielund 314&ae4=Uppsala&d=p
 
Senast ändrad:
Som jag förstod så bodde de innan tillsammans i det ena huset som de hyrde av Ebbas föräldrar. Nu säger Ebba att hennes ex-make skall bo kvar men hon har sagt upp sitt hyresavtal med föräldrarna. Så har jag uppfattat det, men det låter väldigt märkligt att han skall bo kvar hos hennes föräldrar i framtiden. Båda är tydligen fortfarande skrivna på adressen.

https://www.merinfo.se/search?ae6=Marielund 314&ae4=Uppsala&d=p

För mig låter det helt rimligt, om det är så att hon inte vill bo där ensam? Om han trivs och allt annat funkar bra, varför skulle de båda flytta bara för att det råkar vara hennes föräldrar som äger?

Jag hade mycket väl kunnat hyra av något av mina ex föräldrar, och de hade även varit välkomna om mina föräldrar hade haft en passande bostad över.
 
Som jag förstod så bodde de innan tillsammans i det ena huset som de hyrde av Ebbas föräldrar. Nu säger Ebba att hennes ex-make skall bo kvar men hon har sagt upp sitt hyresavtal med föräldrarna. Så har jag uppfattat det, men det låter väldigt märkligt att han skall bo kvar hos hennes föräldrar i framtiden. Båda är tydligen fortfarande skrivna på adressen.

https://www.merinfo.se/search?ae6=Marielund 314&ae4=Uppsala&d=p
"Oh noes, hyreskontraktet har sagts upp!" - inte ett ord om att det var med hennes föräldrar och ihop med exet som dessutom kommer att bo kvar där, låter inte troligt att föräldrarna skulle slänga ut henne som man kunde få uppfattningen om av de orden 🙄
 
För mig låter det helt rimligt, om det är så att hon inte vill bo där ensam? Om han trivs och allt annat funkar bra, varför skulle de båda flytta bara för att det råkar vara hennes föräldrar som äger?

Jag hade mycket väl kunnat hyra av något av mina ex föräldrar, och de hade även varit välkomna om mina föräldrar hade haft en passande bostad över.
På kort sikt ja, men knappast för all framtid. Och inte bara äger, hennes föräldrar bor också där.
 
De har bott på skilda håll.
Ebba har alltså inte varit skriven där hon har bott.
Med litet otur så har hon även gjort sig skyldig till Folkbokföringsbrott.

Det kanske var Ebba som blev uppsagd?
 
På kort sikt ja, men knappast för all framtid. Och inte bara äger, hennes föräldrar bor också där.

Vem bestämmer att det är en korttidslösning, annat än de två parter som är involverade i boendet? Det är väl upp till dem, och inget vi andra kan eller bör lägga sig i?
 
De har bott på skilda håll.
Ebba har alltså inte varit skriven där hon har bott.
Med litet otur så har hon även gjort sig skyldig till Folkbokföringsbrott.

Det kanske var Ebba som blev uppsagd?
Folkbokföringslagen gäller inte riksdagsledamöter har jag för mig.
 
Vem bestämmer att det är en korttidslösning, annat än de två parter som är involverade i boendet? Det är väl upp till dem, och inget vi andra kan eller bör lägga sig i?
Det gör jag inte heller, det är helt upp till dem. Däremot tror jag inte det är en permanent lösning vilket det fås att låta som när det gäller köpet av Esbjörns fastighet.
 
"Oh noes, hyreskontraktet har sagts upp!" - inte ett ord om att det var med hennes föräldrar och ihop med exet som dessutom kommer att bo kvar där, låter inte troligt att föräldrarna skulle slänga ut henne som man kunde få uppfattningen om av de orden 🙄
Fast även om det är hennes föräldrar som är hyresvärdar så kan de ju ha ingått nytt hyresavtal med en ny hyresgäst, dvs bostanden kanske redan är uthyrd till ny huresvärd och då kan inte Ebba bo kvar utan att föräldrarna begår avtalsbrott. Säger inte att det är på detta sätt, det har jag ingen info om, men det är mkt möjligt tänker jag. Tänker att föräldrarna säkert vill säkra hyresintäkter. Sen dock, om detta är fallet så kunde ju detta ha nämnts av Ebba samtidigt som hon nämner att hon har sagt upp hyresavtalet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp