Ebba Buschs fastighetsaffär (utbruten från Vad gör vi del CXXV)

Utan tvekan. Att hitta rätt boende är ju ingen pick-nick och jag hade inte släppt det på grund av tjafs med tidigare ägare, om jag nu efter mycket om och med hittat rätt. Med det sagt kanske jag inte hade tagit strid om jag vore politiker, men nu är jag ju inte det heller.
Jag tänker mer att dels mycket tid som går åt och kan bli stora extra kostnader i slutändan. Och om det mot förmodan blir ditt hus så lär grannarna hata dig som kör över en 80 plus-halvdement snubbe 🙃
 
Jag tänker mer att dels mycket tid som går åt och kan bli stora extra kostnader i slutändan. Och om det mot förmodan blir ditt hus så lär grannarna hata dig som kör över en 80 plus-halvdement snubbe 🙃

Jag svarade enbart på ett citat gällande om det man verkligen ville ha ett hus efter en tvist. Ebbas tvist och 80-åriga halvdementa gubbar hade egentligen inget med mitt generella svar att göra.
 
De hade en artikel i lokaltidningen om detta och de grannarna som uttalade sig om det hela höll på Ebba och tyckte att det var dax att rucklet rustades upp.
 
Alla har ju sin agenda. Grannarna vill att det blir ordning och reda, anhöriga vill ha huset eller bevaka arvet, Ebba vill göra ett klipp - etc. Föga förvånande att vinkeln kan bli en annan beroende på vem en frågar.
Jag har nu med förvåning hittat ytterligare kopplingar till människor som jag väl känner till.
Min teori är därför nu att Ebba har blivit lurad in i denna affär som inte är menad till annat än att skapa oreda.
Huset har egentligen inte med saken att göra.
Valet 2022 har allt med saken att göra.

Hon borde ha backat i stället för att förtala det juridiska ombudet. Som det nu är så gick hon i fällan och är körd.
 
Jag har nu med förvåning hittat ytterligare kopplingar till människor som jag väl känner till.
Min teori är därför nu att Ebba har blivit lurad in i denna affär som inte är menad till annat än att skapa oreda.
Huset har egentligen inte med saken att göra.
Valet 2022 har allt med saken att göra.

Hon borde ha backat i stället för att förtala det juridiska ombudet. Som det nu är så gick hon i fällan och är körd.

Att det här handlade om något helt annat än Esbjörn och hans hus för de som driver frågan "åt honom" trodde jag var uppenbart sen länge?
 
Jag har nu med förvåning hittat ytterligare kopplingar till människor som jag väl känner till.
Min teori är därför nu att Ebba har blivit lurad in i denna affär som inte är menad till annat än att skapa oreda.
Huset har egentligen inte med saken att göra.
Valet 2022 har allt med saken att göra.

Hon borde ha backat i stället för att förtala det juridiska ombudet. Som det nu är så gick hon i fällan och är körd.
Fast hur kommer Esbjörn in i det hela? Menar du att han är med på sammansvärjningen eller? Och att Ebba egentligen inte vill ha fastigheten? Vad jag förstått har hon tjatat på Esbjörn en period så det är knappast någon impulshandling.
 
Att det här handlade om något helt annat än Esbjörn och hans hus för de som driver frågan "åt honom" trodde jag var uppenbart sen länge?
Uppenbart är en sak.
Att kunna verifiera det hela är en annan sak.
Tyvärr så kan jag inte delge min information då den delvis är egenupplevd.
Kort version.
Jag har också blivit lurad av samma människor.
Det var visserligen 34 år sedan, men sådana ränder går sällan ur.

Längre version kan utlovas vid någon typ av träff där informationen inte kan räknas som förtal.
 
Fast hur kommer Esbjörn in i det hela? Menar du att han är med på sammansvärjningen eller? Och att Ebba egentligen inte vill ha fastigheten? Vad jag förstått har hon tjatat på Esbjörn en period så det är knappast någon impulshandling.
Ja han är nog med på det hela.

Ebba vill verkligen ha det där huset.
Men erbjudandet var för bra för att vara sant.
Hon föll i alla fall för det.
Det var aldrig meningen att kontraktet skulle fungera för att få ut någon lagfart.
Det finns en orsak till att det inte är bevittnat.
Esbjörn kan vara regisserad till det hela och också lurad.
Det handlar inte alls om Esbjörn heller.
 
Ja han är nog med på det hela.

Herregud, en slipad gammal man alltså. Jag som trodde han var en stark KDàre och därför föll för Ebba.

Nu verkar det som någon lagt ut krokar för Ebba som fått henne att tro att han vill sälja. Och så har hon åkt dit och pratat med en skärpt äldre man som nu spelar virrig och hjälplös.

Detta kan utan tvekan bli den mest spännande tråd buke någonsin haft.
 
Det får vi väl se jag hejjar fortfarande på Ebba och hoppas att hon inte ger med sig.
Hon har väl insett att hon är lurad och försöker ge igen med att i alla fall få huset som hon väldigt gärna vill ha.
Jag för min del tror att hon är chanslös på det.
Hon borde ha backat.
Det här kommer hon inte ur.
 
Men Esbjörn måste väl ha vetat något ? nej antagligen inte, detta går att driva på det sättet utan hans vetskap.
 
Jösses, vilket drama, nu hejjar jag ännu mer på EBBA.
Jag tycker att hon var utomordentligt korkad som gick på det.
Dessutom så borde hon nu förstå att allt som hon kan uppnå är stora skador på sig själv. Hon borde ha backat tidigt nu så är det för sent.
Det stora misstaget som hon gjorde var att göra sig skyldig till förtal. Där så spelade hon dem helt i händerna. Det där kommer hon aldrig ur med hedern i behåll.
Så Korkat.
 
Nej han virrar nog mest bara runt.

Jag trodde först Ebba "såg" tagen ut på förhandlingen , men hon kanske har kommit på då att hon är lurad , och kommer bli av med både tänkt hus, heder, ära men värst av allt: ses som en lättlurad person.

Ebba har väl antagligen bjudit på ett högre pris, låter det inte lite illa om Esbjörn tackar nej till ett mer rimligt pris?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp