Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Tufft av dig att lägga ut bilderna. Kom ihåg dina bilder från när du var gravid och så. Vet att du sa att du gick upp mycket. Du har verkligen gått ner mycket!

Skönt att du får operationen du vill. Tycker du ser riktigt bra ut! Med eller utan vikt. Du ser sådär ungåfriskmamma ut. =)

Om du nu vill ha fler barn känns det jobbigt att veta att du kanske får gå igenom allt igen?

Jag är lite orolig. Är ju överviktig och vill ha barn, men vill inte ha massa hud kvar sen om jag nu skulle lyckas gå ner mer efter grav. än jag väger nu innan. Vill eg. inte gå ner 20-30 kg, bli gravid och gå upp och ner igen. Så nu försöker jag gå ner rätt stadigt (lyckas inte så bra). Skulle jag bli gravid vore det kul, men samtidigt roligt att gå ner mer först för allas bästa och kanske lättare bli gravid också. Nu väger jag ju ca tresiffrigt (stadig vikt i flera år som vägrar rubbas och tyvärr ökade efter p-pillerstoppet istället för tvärtom) på mina 170.

Har aldrig känt hur det är att vara smal...:crazy:

Jag är inte det minsta intressera av fler barn och om det skulle ändras så ska jag kolla mina bilder och läsa mina dagboksanteckningar några ggr, så släpper nog suget omgående :rofl:

Förstår ditt dilemma om att gå ner - bli gravid - gå upp... om det "är ngn idé" ens eller vad man ska säga, men det är det! För väga 120 kg som höggravid det vill jag inte rekommendera ngn.... det är helt sjukt tungt! Man blir nästan i behov av personlig assistans med allt... speciellt om man får ischias, foglossningar och sånna "trevliga" åkommor... Med mindre startvikt har man kanske bättre förutsättningar för att ha lågt blodtryck och andra bra värden? och man kan kanske röra sig mer och längre in i graviditeten vilket är bra både fysiskt och psykiskt!
Går man upp så himla mkt som jag tex MÅSTE det ju nästan vara hormonellt fel. Jag fick höra av barnmorskorna "det måste vara hormonellt" MEN dom gjorde varken ordentlig diabeteskoll (annat än snabba stick) och inte heller kollade dom sköldkörteln som även kan knäppa sig under graviditet,.... flera ggr trodde dom vågen var TRASIG då jag vägde mig, att det stod FEL i journalen.... för "det är omöjligt" liksom att gå upp så mkt... :rofl: men jag fick varken dietist eller några glirningar.... bara stora gapande förvånade ansikten som tittade på mig... som en freakshow kände jag mig :rofl:
EFTER jag fött och klagat och sagt att jag ALDRIG ska ha barn igen så tittar dom förvånat på mig "men du kan få gå på spec-mödra då och få en dietist" :rofl: som om det skulle hjälpa jag åt ju mig fet på husmanskost inte pizza :rofl:

vad jag surrar iväg.
Tycker inte du ska vara minsta rädd att gå ner före en graviditet, du kan ju faktiskt be att få hjälp av dietist både före och efter och under graviditet, får du remiss via VC kostar besöken i regel bara 80 kr/gång upp till 900 kr då man får frikort ett år frammåt från första ggn man fyllde i högkostnadskortet :) jag tror det kan va lätt att tappa koll på vad som är normalt om man går från banta till gravid då man inte får banta helt plötsligt, jag vågade inte neka mina hungerskänslor fast jag kanske borde.... jag åt faktiskt oerhört BRA mat... men MYCKET :angel: jag åt mkt fisk, grönsaker, frukt... allt för bebisen skulle få i sig så bra som möjligt. Jag vågade inte hålla igen det minsta (vilket en dietist kanske kunnat säga, "hörru filiduttan det där är inte för ett barn utan för 50" :o )

:banana: heja heja heja you can do it!
 
Sv: Eftermagar?

hehe såg också den tråden, skulle tro att den magen inte kan dra ihop sig själv fullt ut.... om den kunnat göra det har hon extremt bra gener, hud... tur? hihi :) det är tur sjukvården i alla fall tar sånt på allvar och man kan få det gjort gratis även om inte jag orkar tjorva med den kampen... :)
 
Sv: Eftermagar?

*kl*

Oj då, jag har nog haft tur... Mina överskottskilon har rasat av sig självt efter förlossningen (trots en massa fika och godis). 2 veckor efteråt hade jag endast 1 kilo kvar till min ursprungsvikt (och där ligger jag fortfarande kvar, Wille är nu 7 veckor). Det kilot sitter nog på magen för den är något degigare än tidigare. Jag har sluppit överskottshud och bristningar och om jag håller in magen syns det knappt att jag fött barn (tycker jag själv i alla fall :angel:).

Har ingen bild för tillfället och min mage är nog inte så jätte intressant, men den påminner lite om Marie_C:s mage.

MEN jag har fortfarande kvar den där fula hormonranden på magen! NÄR försvinner den egentligen??? Har både över och under magen och den är MÖÖÖÖÖÖRK!
 
Sv: Eftermagar?

hehe mina är tunga och svettiga också.... så dom ska hissas upp, antar dom reducerar massa hud då.... vill inte men om implantat ger snyggast resultat kommer jag ta det *motvilligt*

Du behöver ABSOLUT inte implantat för att få ett bra resultat!

Säger de det vill de bara tjäna mer pengar på dig :mad:

Det blir mycket snyggare utan, och SÄRSKILT på sikt. Väljer du implantat måste du underhålla dem och vara beredd på flera operationer och komplikationer på lång sikt.
 
Sv: Eftermagar?

Jag hoppas hoppas det går att hissa upp dom utan att göra dom jättesmå för det passar inte alls mig, då får dom hellre va kvar å hänga och slänga fast det är ju oerhört jobbigt det :( suck... dumma tissar!
 
Sv: Eftermagar?

Du har kanske skrivit det, men hur mycket gick du upp? Jag har fått för mig att du är lång också? Eller?
 
Sv: Eftermagar?

170 cm
vägde innan graviditet 67 kg, på förlossningen 120 kg, nu är jag nere i startvikten igen... det mesta har hängt med ganska bra det är mage och lår som sladdrar mest. Tuttarna har alltid hängt men nu har jag kroniskt ont i nacken nästan.
 
Sv: Eftermagar?

ah... Du det var en del del... Hjälp... Jag är iaf glad att du närmat dig sin startvikt och inte ligger på 60+... Även om jag förstår att det är lite jobbigt med det som inte riktigt krymper igen. Men det måste vara ännu värre att släpa på den vikten!?
 
Sv: Eftermagar?

Så var det för mig med.
På förlossningen vägde jag mig och hade då gått upp 17 kg.
1 vecka efter att Jason var född så hade jag gått ner 13 av dom.
Resterande försvann den följande månaden.:bump:

MEN så slutade jag amma, och vips så hade 10 kg plockat på sig igen....*suck*:mad:
Men nu jobbas det hårt för att dom ska bort igen.
Och om jag få som jag vill så är det 10 till som oxå försvinner:D
 
Sv: Eftermagar?

Min mage ser typ likadan ut som din. Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt, klarar inte att visa mig i ett offentligt omklädningsrum, har aldrig gått med mina barn till badhuset, vill inte åka på spa eller gå och få massaget t ex. Det känns inte ens bekvämt att visa den för min sambo och han får absolut inte ta på den.:eek:
Jag är mycket imponerad av alla er som kan visa era magar med stora eller små skavanker. :bow:

Jag har länge tänkt att det kanske går att få den den åtminstone lite uppsnyggad, vet inte riktigt hur jag ska gå till väga bara...???

// Smirk
 
Senast ändrad:
Sv: Eftermagar?

MEN så slutade jag amma, och vips så hade 10 kg plockat på sig igen....*suck*:mad:

Ja, den risken är väl ganska stor :crazy:. Men det får bli ett senare problem... Min syrra som slutat amma nu under semestern funderade förresten på varför hon nu helt plötsligt lagt på sig så mycket... :angel:
 
Sv: Eftermagar?

Jag ammade i tre dagar bara, gick ner åtta kilo på ett par dagar. sen började sambons semester två veckor efter förlossningen. under dom veckorna gick jag upp 4 kilo igen:cry:. Så nu blir det hårdträning=)
 
Sv: Eftermagar?

jag kan trösta med att magen kan dra ihop sig ganska mkt kolla bara hur jag såg ut för 11 månader sedan vid 80 kg http://www.familjeliv.se/krypin/wellah/gallery/phphy2wcg.jpg
jag har mkt mindre överskottshud nu, tack och lov....

kan även berätta, jag ammade bara i 2½ veckor (helammade) och 3 månader efter dottern var född hade jag tappat 36 (!!!) kilo.... sen stod jag still ett bra tag (ett år ungefär) och har tagit resterande kilon i vår/sommar.... var på BB i 4 dagar och under de dagarna försvann ju bebis, vätska och kladd... ca 20 kilo.... en vecka efter förlossning var jag på tvåsiffrigt igen! Jag kissade som en gnuuuuu.... var otroligt vätskefylld :rofl:
 
Sv: Eftermagar?

Ang snygga upp magen, har du skav, sår, svamp, mkt häng eller liknande kan du ringa din VC be om läkartid för remiss till Kirurgen i ditt landsting, för att se om du kan få bukreduktion beviljat. Sen kanske ditt landsting har avtal med bra plastikkliniker så du kan göra ev operation där... GRATIS! För mig är det liksom betala själv som gäller... bor ju i norrbotten där det bara finns en plastikkirurg - privat. Allmänkirurger ja, men jag är så rädd att dom bara ska skära, sy ihop. Jag vill ha estetiskt snyggt också och har hört man bör gå till en som gör estetisk kirurgi på heltid då. Men i sthlm län tex kan man vända sig direkt till http://www.plastikkirurggruppen.se/vardavtal.php som bedömmer för landstingets räkning om man har rätt till kirurgi. Ajabaja om man inte får länka :angel:
 
Sv: Eftermagar?

Sådär ser min mage ut just nu :cry:

Men det är ju bara två månader sedan jag fick sonen, kanske kommer magen dra ihop sig mer.

Jag räknar inte med att någonsin får en fin mage igen, men jag hoppas verkligen att det kan dr ihop sig så jag kan ha lite tajtare kläder igen. :(
 
Sv: Eftermagar?

Äh, funderar jag för länge törs jag inte, så här ser jag ut! Två veckor och tre dagar efter förlossning, 12 kilo lade jag på mig, och har gått ner ca 6,5 kg i dagsläget.

14902736.jpg


14902738.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 875
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 557
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 343
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp