Efterrätt efter (ost-)plockmat?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 178

tott

Trådstartare
Jag ska bjuda några vänner på ostbricka och annat plock på lördag och skulle vilja bjuda på en efterrätt efter det. Vad passar?

Jag brukar inte känna mig sådär dödsmätt efter plockmat, eller åtminstone inte mätt på samma sätt som om jag just ätit en gräddig pasta eller en köttbit, så jag skulle passa på att ha en ganska rejäl efterrätt som kanske inte passar sig efter en större middag. Vill du vara lite fyndig kan du ju fortsätta på ost-temat och satsa på en cheesecake av något slag? Det finns ju en hel uppsjö av olika smaker, dekorationer och tillbehör att välja på :)

Pannacotta med mango och passionsfrukt, lite praliner till på sidan och stark kaffe. Eller chokladtarte, eller citronmaräng paj. Gärna nått friskt och sött/chokladigt :d

Liknande trådar

Mat Jag ska bjuda en vän på middag som är vegan, och har gått lite bet på efterrätten. Jag skulle vilja undvika substitut-produkter, typ... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 507
Senast: MJLee
·
Mat Jag ska göra efterrätt till nyår. Nyårsvärden äter främst veganskt så därav behöver det vara en animaliefri efterrätt. Vad skulle man... 2
Svar
25
· Visningar
814
Senast: BornAgain
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 068
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 065
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur