Eftersändning och paket hos ombud

DeadSerious

Trådstartare
Jag skulle egentligen ha flyttat i onsdags och adressändrade därmed och beställde eftersändning fr.o.m. onsdag (1/10). Nu hade dock den tidigare hyresgästen inte städat ordentligt och det drog ut på tiden innan städfirman kunde komma, så nu kommer jag istället få nyckeln och flytta in imorgon.

Till saken då - Jag har några paket som legat hos ombud sedan den 24 och väntar på att hämtas ut, planen var att hämta dem så fort jag fått tillgång till lägenheten (får alltså hämta dem imorgon, så jag hinner åtminstone innan de skickas tillbaka efter 2 veckor). Jag trodde att dessa paket "kom undan" eftersändningen eftersom de kommit fram till ombudet innan posten skulle börja eftersändas, och nu i efterhand har jag även läst att paket inte ingår i eftersändning, så det talar ju för samma sak - att de skulle ligga kvar hos samma ombud (vilket också är det jag vill att de ska göra). Nu var här dock en brevbärare hos min mamma här om dagen (minns inte exakt, men torsdags var det nog) och som då kom direkt från det ombudet där mina paket fanns, enligt henne var paketen nu lastade på en kärra för att de skulle skickas till ett nytt ombud (det som tillhör min nya adress). Spårar jag paketen med hjälp av kollinummer på internet så står det fortfarande att de kan hämtas ut hos "rätt" ombud (det som tillhör adressen jag flyttar från).

Jag är superförvirrad och fattar ingenting. Allting utom brevbäraren tyder på att jag skall hämta paketen hos det ombudet de kom till från början, men samtidigt hade ju brevbäraren sett att paketen låg lastade och skulle skickas iväg till det nya ombudet. Så, ursäkta en rörig trådstart, men vart tusan skall jag hämta mina paket? :p Hur funkar det egentligen?

Jag ska såklart ringa ombudet imorgon och fråga om de finns kvar där, det är väl det allra enklaste, men så länge kan ni kanske försöka hjälpa mig att reda ut det här? Om inte annat kan ni ju ha gissningslek om vart mina paket tagit vägen :D
 
Ska man vara helt krass, så är det ju så att man skriver i sin eftersändningsanmälan NÄR eftersändningen ska börja gälla. Och det som kommit fram innan dess, går ju till gamla adressen. Som att hämta tillbaka utdelad post.
 
Jag hoppas ni har rätt då! Jag tror ju också att det är så egentligen, eller snarare var jag helt säker på att det var så det skulle gå till tills den där jäkla brevbäraren dök upp ;) Men hon var troligtvis och förhoppningsvis lite snurrig den dagen :D
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 928
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 371
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp