Sv: Egen tid?

Jag förstår dig precis.

Jag känner mig som en dålig mamma som spenderar tre timmar i stallet varje dag. Men jag måste. Jag har eget stall och hästar som behöver tas om hand. Min sambo är helt med på noterna, men jag får ändå dåligt samvete. Jag försöker uppmuntra honom att göra något som HAN vill. Men han vill inte. Ibland går han på bio och ser de filmerna jag inte vill se. Eller så åker han till någon affär och dregglar över allt han vill ha men inte kan köpa/får köpa.

Vi försöker verkligen unna varandra lite egen tid, men jag är den som får mest tid för mig själv.
 
Sv: Egen tid?

Han tar hand om sonen när han kommer hem.

Han pluggar just nu i 3 månader till.

Men ja, jag brukar be/säga åt honom att hjälpa till för annars "glömmer" han av det. Han gnäller då, men det struntar jag i. Inte bara mitt hem ju.

Ibland struntar jag i att be honom, för jag är så leds på att tjata. Men gör jag det inte, så blir det inte gjort.

Så alternativet är att be eller att göra det själv. Vilket brukar bli både och.
 
Sv: Egen tid?

Hrrm, egen tid är mycket viktig, men sömn är ännu viktigare.

Jag får inte mycket egen tid på kvällarna då min son är morgonpigg och jag lägger mig helst inte så sent.

Han somnar mellan 8 och 9 och vaknar runt 6 på morran. Ibland tidigare ibland senare. Ibland vaknar han på natten.

Så om ja ska orka med honom hela dagen, vildbatting värre, måste jag sova.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 400
Senast: Johannna1
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 979
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp