Ehv -1 provresultat

LochL

Trådstartare
Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på söndag men ett misstänkt fall av ehv -1 neurologisk form rapporterades i länet igår (ingen annan allvarlig smitta finns i närheten). De trodde dock att risken att det va ehv -1 var mycket liten. Skulle ni ha åkt på tävlingen eller stannat hemma? Jag vill ha ett negativt provsvar om jag ska åka men tror ni det hinner komma tills dess?
 
Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på söndag men ett misstänkt fall av ehv -1 neurologisk form rapporterades i länet igår (ingen annan allvarlig smitta finns i närheten). De trodde dock att risken att det va ehv -1 var mycket liten. Skulle ni ha åkt på tävlingen eller stannat hemma? Jag vill ha ett negativt provsvar om jag ska åka men tror ni det hinner komma tills dess?

Travsports smittinfo brukar lägga ut vid 16 varje dag.
 
Skulle inte tro att svaret hinner komma i helgen mer troligt efter helgen! Var en som hade pratat med en Vet om prover igår, men hen rekommenderade att ta prover på måndag så de inte skulle fastna på labbet under helgen.
 
Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på söndag men ett misstänkt fall av ehv -1 neurologisk form rapporterades i länet igår (ingen annan allvarlig smitta finns i närheten). De trodde dock att risken att det va ehv -1 var mycket liten. Skulle ni ha åkt på tävlingen eller stannat hemma? Jag vill ha ett negativt provsvar om jag ska åka men tror ni det hinner komma tills dess?

Stanna hemma.
 

Liknande trådar

Hästvård Mantorp hästsportarena har konstaterat EHV-1 och det går rykten om att det ska ha funnits sjuka hästar på anläggningen flera dagar innan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 232
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 275
Hästvård Vi har åtminstone två stall med virusabort i stan. Det är ju ingen ovanlig smitta men det måste ändå vara ovanligt med så allvarliga...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp