Ekenäsritten

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare turbo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 202
Sv: Ekenäsritten

Hej allihop! 6 dagar kvar att anmäla sig , vilka har tänkt att komma?

Jag å Frizze mannen kommer...Vi måste ju se till att hålla igång de gamla travarna:rofl:

Vi kommer fyra ekipage från tjust diastansklubb och rider 40CR. Brodd eller inte brodd, vad tror ni. Red en långtur idag och på många grusvägar är det ju fortfarande is här nere i småland.

Man kan ju ringa till oss o kolla läget dagen innan , då har vi varit ute o lagt bana o kan svara på hur underlaget ser ut, och är det isigt bitvis kan ni ju brodda på..

Det låter ju som en utmärkt ide :-)
Ska bli så roligt!

Hej, eftersom det är en så "liten" ritt utan tävlingsklass har vi inte någon inbokad hovslagare, men , en av de som kommer och groomar är hovslagare och kan säkert hjälpa till vid akuta problem...
Ta med riktade skor så kan du få på en ev tappsko..:)

Det låter bra. :-) Min lilla häst som aldrig brukar tappa skor har tappat två skor på mindre än en vecka nu. Senast två dagar efter att hovslagaren skott om. Trist. Hagen är så lerig och dom far runt och har sååååå kul. Plopp, så är en sko borta ! Nu tror jag såklart att hon ska få tappsko på ritten bara för det. Men då kanske man kan få ett mobilnummer till den där snälla groomen på bangenomgången då? :-)

Jag kollar upp detta och återkommer med telenummer på bangenomgången!

Vad tusan!!!!! Här nere i Vimmerby har vi just fått en massa snö. Ska man behöva lägga snösulor till ritten? Suck. Vår nu tack!

Snön börjar smälta bort här som tur är så det kommer nog att gå bra på Ekenäs. Nu hoppas vi att snön smälter bort helt och att det inte kommer mer för annars blir det jobbigt för mig att markera banan med vitt kalk! ;)

Hej! Vi som åker från Vimmerby kommer ju via Åtvidaberg på väg 35. Finns ingen vägbeskrivning från det hållet i ryttarbrevet. Någon som kan bistå med en?
MVH Kicki

Men om ni kommer från Vimmerby åker ni väl inte genom Åtvidaberg??
Ni kommer väl 34:an upp? I så fall följer ni ju beskrivningen som är från Linköping , men om ni nu åker över Åtvidaberg , så åk igenom , mot Linköping ,
Ni kommer till Vårdsbergsrondellen, en stoor rondell , där ska ni av första avfarten mot Askeby.
Andra infarten går t Linghem , o rakt fram t Linköping, finns även en t vänster.
sen följer ni vägbeskrivningen som finns .

Det finns en mindre väg som du sparar både tid och kilometer på också, PM:a om du vill ha en vägbeskrivning.

Enligt Eniro är det närmaste vägen att svänga av vid kisa och åka mot Åtvidaberg. Men inte vet jag.
Jag tar gärna en vägbeskrivning på den mindre vägen. Vet inte hur man gör när man PM:ar, Sorry!

Förresten kommer kartor och startlistor såsmåningom?
MVH Kicki

Jag tror Amanda menar den här vägen när hon skriver en mindre väg (rätta mig om jag har fel Manda): Ni kör väg 35, förbi Åtvidaberg och förbi Grebo. Några kilometer efter Grebo svänger ni höger vid en skylt där det står Bankekind. Kör igenom Bankekind och fortsätt på asfaltsvägen rakt fram. Följ sedan den lilla asfaltsvägen som slingrar sig fram genom landskapet. Ni kommer att köra förbi Ekenäs slott som ni har på höger sida. Någon kilometer efter Ekenäs slott kommer ett T-kors (en större asfaltsväg) där svänger ni höger. Kommer tyvärr inte ihåg vad det står på skyltarna med den åt vänster har jag för mig att det står Askeby på. Sedan följer ni vägen bara en liten kort bit och så har ni terrängbanan på vänster sida. Står skyltat med tävling ute vid vägen. Sväng in mot terrängbanan och ni möter vår parkeringsvakt!

Startlistor och ryttarmeddelande finns på hemsidan nu.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 233
Senast: Majjijann
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur