Eksem, kan man testa dom på något sätt?

Sv: Eksem, kan man testa dom på något sätt?

Min första fundering är om du har hästen ute dygnet runt? Du skriver att det är en tidigare tävlingshäst, den kanske inte tidigare har varit ute dygnet runt (gått på sommarbete). Om det är så så är det faktiskt inte omöjligt att ingen av de tidigare ägarna har sett att hästen har sommareksem.
 
Sv: Eksem, kan man testa dom på något sätt?

I Sverige är det ju ganska nytt. Därför vet inte alla veterinärer om det ens.
Och allt är ju relativt. Det är dyrare än en salva. Men funkar det så är det ju billigt.

Inte i Skåne. Vi har testat i flera år. Vaccinet via Tyskland kostar ca 3000 kr om året. Det blir mindre än all extra omvårdnad (tecken, uppstallning sommartid, salvor, schampo).

Två hästar + vår hund har dessutom kunnat sluta med sprutorna och är helt friska. Nu vänta vi på sprutresultat för ytterligare 2 hästar.

Kan tillägga att det är islandshästar och ingen har varit positiv för knott. Mest pollen och kvalster samt en på mygg.
 
Sv: Eksem, kan man testa dom på något sätt?

Tro vad man vill men eksemen försvann ju och hästen har haft det i 7 år och det blev värre för varje år Hade ju knappast försvunnit så där av sig själv bara ?

Tror gör man i kyrkan. Läs på om vad homeopati är så förstår du varför det handlar om tro och inte om något som fungerar.
Eksemen kan ha försvunnit pga att ngt i omgivningen förändrades.
 
Sv: Eksem, kan man testa dom på något sätt?

Tror gör man i kyrkan. Läs på om vad homeopati är så förstår du varför det handlar om tro och inte om något som fungerar.
Eksemen kan ha försvunnit pga att ngt i omgivningen förändrades.

Valvis: vore väldigt tacksam om du kunde pm:a mig mer information om dessa "vaccin" har en eksemhäst själv och vill väldigt gärna lindra hans lidande! Jenny
 
Sv: Eksem, kan man testa dom på något sätt?

Kan man fråga vilken veterinär som att ta dessa blodprover!? Jag har ju nära till Helsingborg om de kan ta proverna där!? Är det vet som beställer vaccinet oxå!? Jag har ju en dam som tidigare ägare tagit prover på men de beställde aldrig något vaccin....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 610
Senast: YlvaG
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp