Eksemhäst, vad gör man?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tittti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 153
Sv: Eksemhäst, vad gör man?

Nu kör jag med horsol. hexocil och renons..men han tappar jättemycket päls fortfarande. Har använt horsol i fem dagar nu, så det kanske inte gått så länge så man kan se nåt bra resultat, antar jag?! Veterinären har FORTFARANDE inte kommit ut, vi har haft två besök inbokade, men det har båda gångerna kommit akutfall ivägen. På tisdag är det dags igen, få se om det blir av då.

vad använder du för täcke?
Olivolja var det som var bäst till min exem häst.

Jag har ett Horse-saver eksemtäcke och flughuva..

Jag har just köpt dethär, han har haft det en vecka..och hittills tycker jag att det är jättebra! Innan hade jag ett eksemtäcke från Hööks, men hästen som min häst står med i hagen har bitit hål på det, så jag fick nyinvestera.. Jag hoppas att dethär är bra, köpte det för 1000:-, Boett är ju liite dyrare, så jag gråter lite mer om det skulle gå sönder än om mitt horse-saver går sönder :)

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara... 2
Svar
34
· Visningar
8 349
Senast: Dopy
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 107
Senast: cirkus
·
Hästvård Klockan är snart 1 på natten, jag ska upp om 4 timmar och sitter i fönstret och tittar på mina hästar som snurrar runt, runt vid grinden...
Svar
12
· Visningar
1 996
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +... 2
Svar
20
· Visningar
5 553
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025