eksemtäcke??? lr...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare isan_love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 934
I

isan_love

hej, min pålle har börjat klia sig p.g.a. knott m.m. och nu undrar jag vad jag ska andvända mot det...

Har testat nylanders hästkräm men insett att det inte fungerar...

Jag funderar på att skaffa ett täcke finns det speciella insektstäcken lr vad ska man ha för nått täcke??
(Jag gillar igentligen inte att behöva ha täcke på sommaren men hellre ha täcke än att hästen ska behöva lida....)

Hur kycket kostar ett sådant täcke som ni tycker är bra?

kanske ska tillägga att jag har försökt söka för att hitta andra trådar men inte hittat något så jag ber om ursäkt om det redan finns hundra sånna här trådar....

Sv: eksemtäcke??? lr...

Ska du ha ett bra täcke som tål lite kli och rullningar så ska du satsa på ett med bra kvalitet och som torkar snabbt,släpper igenom luft. Då får du räkna med från 1000:- och uppåt. Det enda som verkligen håller det som utlovas är Boetts.Nu menar jag eksem täcke och inte flugtäcken som många använder.

Jag skulle satsat på Boetts eksemtäcke, 2000 kostar det. Men, det beror ju på om din häst har eksem eller bara är känslig mot flugor och knott?

Isåfall lär det räcka med ett flugtäcke, till exempel Bucas buzz off

Boetts är bra - men ganska dyrt.

Vi har beställt ett TopReiter som vi blivit tipsade om, betydligt billigare och skulle vara helt ok enligt uppgift. Men det ska testas kommande vecka.

Sedan river de sönder täckena ett par gånger per säsong - så dyrt och jobbigt blir det med eksemhäst..

min häst har eksem och fungerar utmärkt med flugtäcke.
boett är alldeles för tjockt och varmt för min häst.
bucas buzz off har den absolut bästa designen/ passformen och tyvärr sämsta kvaliten för det priset.

Jo, håller helt med om att det är bättre att satsa på ett ordentligt täcke om man vill att det ska hålla. Och som tidigare skrivits rivs dom ofta sönder, och lortas ner. Jag har tre täcken och känner att det nästan är vad som behövs för att ha att byta med under lagning, tvätt, tork mm! Men börja med ett ordentligt täcke. Det hjälper hästen såå mycket!

vi har hööks till vår exemhäst.Funkar bra,men det håller bara 1-2 år.En annan exemhäst i vårt stall har ganska nyligen fått ett rambo sweetitch hoody,det verkar jätte bra,det är lite för stort till henne så passformen är lite konstig men annars verkar det super!kostar unigefär lika mkt som hööks täcket.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
Hästvård Alla trådar om eksem är gamla, så jag passar på att starta en ny, för jag misstänker att det är fler än jag som har en eksemhäst. Tänkte... 2
Svar
33
· Visningar
3 248
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 775
Senast: machafuko
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka