Eksemtäcken - erfarenheter?

nyaste

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dessa två täcken?
Horze Eksemtäcke
Eksemtäcke Thermo Master

Hur är dom i storlekarna, stora/små?
Hållbarhet?
Hur sitter dom på hästen?
osv.

Jag har eksemtäcke till hästen nu, men då det bara rasar till ena sidan och jag får gå och rätta till det stup i ett. En normal dag får jag springa och rätta till det en 4-5 gånger, så han inte ska trampa på det, så jag börjar tröttna på det nu! :banghead: :rage:
Ska köpa ett nytt, men vill inte köpa dom riktigt dyra täckena. Kommer ju att gråta blod den dagen de går sönder! :nailbiting:

Sv: Eksemtäcken - erfarenheter?

Vill du ha ett av dom dyrare (Ja, Boett ÄR bäst :D) så kolla efter begagnade! Jag köpte ett knappt använt för 1300 kr - hade jag köpt ett nytt i den storleken jag behövde hade det kostat över 3000 kr inkl huva.

Ang. dom du frågar efter så har jag bara erfarenhet av Thermo Masters äldre modell (den som hade en huva som ingick tillsammans med täcket), och det var ganska "smalt" eller hur man ska säga. Det gick inte ner så långt på sidorna på våran kallblodstravare av den grövre modellen.

Horze-täcket är jag också nyfiken på! Så jag hoppas att nån som har provat svarar så man vet om det kan vara värt att köpa eller inte ;)

Vi har två täcken till våran eksemhäst föriövrigt - ett Boett med matchande huva och ett från HorseGuard som vi använder huvan från Hööks-täcket till.

Min ena ponny har ett från Horze. På honom ligger det kanon (en liten grov fjordkorsning, bred som ett hus), men på min new forest (sportigare modell) ligger det inte alls lika bra.
Tycker det är ett bra täcke, har hållit över förväntan.

Annars har jag bara täcken från GeKås. De har också hållit väldigt bra och passar bra på båda djuren. Visst får jag laga en del, men det är så det är.

Tycker att ThermoMaster är rätt OK i hållbarhet och passform. Lite trånga kring bogen till min islandshäst, dock.
Håller dessvärre med Ms_Antrop om att Boett är bäst. Köpte fyra till reapris för tre år sedan och har kvar att nöta på även om ett behöver repareras nu. De var rimliga i pris pga rean - men är jättefula: vita med gula och blå blommor på. Undrar varför de reades...

Jag har ett från HorseGuard tror det kostar 1100:- nytt och det är jag jättenöjd med :)

Personligen tycker jag Boett har tappat, de var bättre förr så jag köper hellre HorseGuards numera.

Håller med, är inte alls nöjd med Boett längre.. De var bra när jag började med eksemhäst för ca 10 år sen. Men nu tycker jag de är likvärdiga, eller till och med sämre, än många billigare märken.

Jag, som tycker det är rätt kul att sy, har inget emot att köpa ett snorbilligt täcke och sy om så det passar mina hästar och deras behov. Däremot vill jag inte lägga några tusenlappar på täcken som jag ändå måste sy om..

just det, Thermomaster har jag haft! För många år sen visserligen, de kan ju ha ändrats sen dess. Hade ett som var kanon, men som till slut hade gjort sitt. Köpte ett nytt och det höll knappt en säsong.. Kanske ett måndagsexemplar, men jag har undvikt TM sen dess.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 700
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu... 2
Svar
27
· Visningar
2 455
Senast: golit
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 172
Senast: nejlica
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 059
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka