El-kostnader

Såhär är fakturan uppdelad.
Det man som konsument kan påverka och själv välja leverantör för är det gulmarkerade.
Resten tillkommer utöver det pris du avtalar med leverantör.

1658565369567.png
 
Jag har bunkrat med 9 kubikmeter ved inför vintern så att kaminen kan gå så mycket som vi vill :) !
Är många som kör den taktiken, jag har aldrig sett så mycket vedhuggande som jag såg denna våren. Det låg ved utanför nästan vartenda hus häromkring. Folk som lovprisat sin värmepump skaffade sig ett vedförråd igen. Alla fattade att nästa vinter skulle bli minst lika dyr som den de just genomlidit.
 
Är många som kör den taktiken, jag har aldrig sett så mycket vedhuggande som jag såg denna våren. Det låg ved utanför nästan vartenda hus häromkring. Folk som lovprisat sin värmepump skaffade sig ett vedförråd igen. Alla fattade att nästa vinter skulle bli minst lika dyr som den de just genomlidit.
Tja, jag har ju hela tiden haft en kombination av luft-luft-värmepump och kamin i nuvarande hus, men har köpt 3 kubikmeter mer ved i år än förra året. Bara för att jag inte ska behöva snåla alls!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 142
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp