Elakt att inte låta hunden sova i sovrummet?

Jag har haft tidigare hundar i sängen men med nuvarande funkar det inte. Han vill gärna sova där men är varm av sig och ca var tredje minut så ska han flytta på sig. Han reser sig då upp, flyttar sig lite och DUNSAR ner på nytt ställe, jag sover redan dåligt och det blir helt ohållbart, uppfattar det dessutom som att han också sover rätt dåligt när det är så.
 
De kanske hörde er komma och kastade sig ner på golvet och låtsades sova djupt :angel:
Jappp.
Exet åkte till jobbet före mig. Han passerade hundarna och hejade. Jag gick på toan uppe och gick sedan ner. Djupt sovande hundar nedanför soffan, som sömndruckna tittade upp, nyväckta.

En gång gick jag inte på toa och spolade alltså inte. Kommer nerför trappan och ser en hund RINNA ner från soffan och låtsas sova djupt nedanför :rofl::rofl::rofl:
 
Den ena hunden är hemsk att ha i sovrummet. Han piper och bökar och piper och bökar och piper och.. Sen när han fått för sig att det är morgon då ger han sig inte förrän man vaknat. Han sätter sig på våra ansikten, drar bort täcket, slickar på en, piper, och stiger man inte upp så nyper han en i kinden. :angel: Så han är portad från sovrummet. Vi har ju 4 hundar och allra oftast är det bara en som sover med oss, jag sover bra med honom men inte med de andra. Tänker att de har ett helt hus och varandra, tror inte det går någon nöd på dem. Hade dåligt samvete från början men nu tycker jag att det är skönt, min sömn är mycket bättre sen vi börjat göra såhär.
Kimchi (katten) sover snällt, men när han märkt att jag är vaken blir jag också nibblad på. Ibland i läppen men oftast längsmed käkbenet och hakan. Han gillar också att "snutta" på födelsemärket jag har på kinden. :o:confused:😅
Chika snor täcket.
Jag skulle dock sova ännu sämre utan dem, så de förblir i sängen.
 
Kimchi (katten) sover snällt, men när han märkt att jag är vaken blir jag också nibblad på. Ibland i läppen men oftast längsmed käkbenet och hakan. Han gillar också att "snutta" på födelsemärket jag har på kinden. :o:confused:😅
Chika snor täcket.
Jag skulle dock sova ännu sämre utan dem, så de förblir i sängen.

Paisley hade en ganska lång period då hon varje natt bet min sambo tills han vaknade för att han skulle klappa henne 😅
Harry vill sova på min axel så ligger jag på sidan för länge krafsar han på mig tills jag vaknar och lägger mig på rygg 😁
Men precis som du skulle jag sova mycket sämre utan djuren i sängen ❤️
Sen skaffar man inte en Griffon om man inte vill ha en hund i sängen 😁
 
Paisley hade en ganska lång period då hon varje natt bet min sambo tills han vaknade för att han skulle klappa henne 😅
Harry vill sova på min axel så ligger jag på sidan för länge krafsar han på mig tills jag vaknar och lägger mig på rygg 😁
Men precis som du skulle jag sova mycket sämre utan djuren i sängen ❤️
Sen skaffar man inte en Griffon om man inte vill ha en hund i sängen 😁
Jag blir definitivt också biten för klappar. :D
När jag under en period led av sömparalyser flera gånger i veckan och kunde höra obehagliga ljud komma från köket (ofta hundgnäll eller gny) eller se skuggor i ögonvrån var det enda som hjälpte att fokusera på den varma fläck som var Kailzie, och den varma fläck som var Chika. De var inte i köket utan de var hos mig, och allt var väl. :heart
 
Tycker inte det är elakt att stänga ute, men jag förstår känslan. Våra får inte sova i sängen fast två skulle vilja, men det skulle bli alldeles för trångt och bökigt. En och en skulle gå, men det har jag inte samvete till. Därför sover igen i sängen, vilket dom är helt nöjda med. Mitt samvete känns lugnare av att dom har varandra, men jag tror egentligen att dom inte bryr sig så mycket heller.
 
Mina får välja själva, dom har en varsin bädd på varsin sida av sängen. Ibland väljer dom att lägga sig där på kvällen men dom hamnar alltid i sängen till slut varje kväll och vaknar med två hundar i sängen med mig. När Alvin var valp kämpade jag i 6 månader att få honom att sova i en bädd bredvid sängen men han skällde och ylade hela nätterna och ville ut varannan timme. Gav upp och lät honom sova i sängen och det har jag aldrig ångrat. Dom stör mig inget särskilt alls just nu, dom har sin sida av sängen. Och vi har perfekt läge för ett långt morgonmys i sängen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 388
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 277
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 512
Senast: fejko
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp