Den där är jag lite nyfiken på med. Speciellt XC40 som jag nyligen råkade köpa, lite smått oplanerat (inte hunnit ta BE än så blir hästen sjuk nu blir det trubbel

). Vi har ju en mindre elbil sedan tidigare, id3, och bor i Sthlmstrakten. Det finns alltså snabbladdare överallt. När vi åker långt är det ofta E4 söderut alternativt norrut till Uppsalagränsen, alltså inte ett jätteproblem med snabbladdare där heller. Generellt har jag, för min egen skull, tänkt att jag räknar på att jag med mitt släp (1400 kg) kanske kan räkna på att komma hälften av sträckan och att jag, om jag känner att det blir längre turer, kollar var man kan ladda på vägen. Något jag känner kan bli jobbigt är om det är såna lite tightare laddstationer som inte är gjorda för släp. Ett tomt släp är ju inga bekymmer att koppla loss och parkera men med häst i, njaaa. Ffa inte eftersom jag alltid åker själv. Det är ju inte så man lastar ur och sen backar in till laddaren. Det borde finnas ett register vilka ställen som är hyggligt enkla att ladda med släpet kopplat