Eldbegängelse av bilar.

Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag tycker det är intressant att Aftonbladet nu under 1,5 timme har haft TTs notis där Expressen förnekar bloggryktena om att de & Aftonbladet betalar folk för att skicka in filmer när de tänder på bilar mm, men ingen kommentar från Aftonbladets sida.

Bloggryktena finns bland annat på Joakim Lamottes blogg om ni vill läsa dom.

Såg nu att deras chefsredaktör bloggat om det för ett tag sen, men det ser ändå märkligt ut på deras förstasida.
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

På nyheterna i P1 i morse så talades det om att det knappast hade fått så här stor spridning om det inte vore för medias intensiva rapportering av händelserna.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag skrev:
Ren skär förstörelselusta o stupiditetFör det ärju ren idioti att bränna upp grannens bil, vad hjälper det.
Och det gamla sättet vissa grupper jobbar, att genom kaos skapa sig en plattform. Nassarna gjorde det, kommunisterna med. Och nu ser vi olika religiösa o politiska grupperingar som ånyo använder den gamla metoden att slå sönder sina grannars liv för att vinna fördelar.Har sett blänkare om att bla. AFA skulle vara involverade, om så är fallet bekräftar det ju vad jag säger.

Assimilering är inte anpassning från en kultur/samhälle snarare en anpassning till. Bakgrunden kan därför vara mångfaceterad eller hur?

Ja, det är mycket kontraproduktivt att bränna bilar, jag tror dock inte förstörelselusta och stupiditet är orsaker.

Blänkare om AFA? Det är AFA som bränner bilar i Husby?

Du bör nog kolla upp vad assimilering betyder och hur det används. Kolla även hur svenska riksstaden ställer sig till det
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Ja, det är mycket kontraproduktivt att bränna bilar, jag tror dock inte förstörelselusta och stupiditet är orsaker.

Blänkare om AFA? Det är AFA som bränner bilar i Husby?

Du bör nog kolla upp vad assimilering betyder och hur det används. Kolla även hur svenska riksstaden ställer sig till det

Nu kommer det fram,, de flesta av de häktade är ju drägg, sedan länge kända av polisen

Assimilering=Assimilation (från latinets assimila´tio, med betydelsen 'göra lik', 'efterbilda')
med andra ord anpassa sig till något! inte från. Så 100 olika individer kan assimilera sig till en kultur oavsett om de själva kommer från 50 olika kulturer....
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

På vilket sätt försvarar detta ditt idiotiska förslag om kollektiv bestraffning av förstaden? Du försöker dig på en glidning där!
PL
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

På vilket sätt försvarar detta ditt idiotiska förslag om kollektiv bestraffning av förstaden? Du försöker dig på en glidning där!
PL

mitt idiotiska förslag var en travestering på gällande regler för studie medel, där straffas familjen med när eleven skolkar...och är dräggen under 15 så är det vårdnadshavaren som är ansvarig. nu var ju det yngsta drägget (12 år) omhändertaget av samhället så....men allt är ju frågan om gränser och hur stor grupp som ska betala. tex har man denna typ av kollektiv bestraffning när man skyddar rovdjur i Indien, bidrag uteblir regionalt om ngn skjuter olaga djur i regionen och det funkar bra..;)
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag är enig med dig, det är väldigt naivt att tro att en mamma (eller pappa för den delen) har sådan makt över sina barn att de alltid kan forma dem som de vill. Inte nog med att barnen faktiskt är egna individer, vissa av dem fungerar inte riktigt som "vanliga" människor. Bristande impulskontroll och svårigheter med det sociala samspelet samt en stark önskan om att tillhöra ett större sammanhang kan finnas hos barn i den mest välordnade kärnfamilj. Och kombon gör dem väldigt utsatta, särskilt om vi slänger in en liten kopp bristande förmåga att se orsak-verkan samband.

Jag tror inte att majoriteten av de stökigaste ungdomarna är superskärpta med stor empatisk förmåga. Jag tror att de har det svårt från början. Att lasta den som inte lyckats påverka dem som de har önskat kommer inte göra saken bättre, särskilt inte om det finns småsyskon med samma bekymmer hemma. Eller så är det så att föräldrarna faktiskt själva saknar förmågan att greppa verkligheten som du och jag ser den. Men inte heller här leder mindre pengar till en större förmåga.
Precis, men det är så lätt att skylla allt på föräldrarna och glömma bort att en förälder inte kan skugga sitt barn genom hela tonåren 24/h. Det funkar inte så.

Min son dras som en magnet till barn som är likadana. Han är tex kompis med värsta ungen i klassen och de två ihop blev i början en par som ställde till det. Det fick vi stoppat, men det krävs hot om indragna grejer och saker han inte får göra och det krävs ett helt gäng morötter. På hans syskon funkar det att använda bara morötter, men inte på honom. Jag gör mitt bästa för att lära honom viktiga saker, för att få honom att begripa att man kan inte tränga sig före andra (läs: knuffa lillasyster hårt i väggen för att man ska förbi eller cykla på hennes cykel för att hon är långsam och han vill förbi), man får inte säga att man hatar sina syskon eller hota att döda dem för att de råkade titta på honom. Däremot blir han skitarg och ledsen om någon är dum mot mig. Han hamnade en dag i slagsmål när en annan kille sa dumma saker om mig.

Det är jätteviktigt att man håller honom kort och det är det som många föräldrar inte förstår/orkar/ kan eller ens vill. För att inte tala om andra vuxna i hans närhet. Skolan, som från början daltade och daltade, till han började tvåan då jag fick henne att fatta att med min son slår man näven i bordet och säger "så här är det och så här blir det. BASTA!" Då funkade skolan betydligt bättre plötsligt.

Men många av de bångstyriga barnen har föräldrar som vill och allt det där, men som MÅSTE jobba och där andra vuxna inte förstår hur de ska vara mot barnen.

Och jag tror vi alla vet hur segjobbad myndigheterna för att få hjälp när man behöver extra hjälp med barnen.:banghead:

Det ser vi bara på påverkansrogrammen som inte ens finns i alla kommuner i Sverige. DE gör skillnad, DE kan få ner ungdomsbrottsligheten, DE räddar ungdomarnas liv. Men det kostar ju pengar.:banghead: Och det är bättre att skylla på föräldrarna när barnen behöver hjälp från påverkansprogram istället. Skylla på föräldrarna när kommunen inte ger någon hjälp för de har inte råd....
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Travestering eller seriöst menat?
PL
sä'g så här det var och är ett provokativt förslag som skulle kunna göra nytta

du har ju själv varit inne på kollektiva bestraffningar, du vill ju kollektivt bestraffa jägarkåren för att ngr tjuvskyttar håller ner vargbestånden :o))
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Nu kommer det fram,, de flesta av de häktade är ju drägg, sedan länge kända av polisen

Assimilering=Assimilation (från latinets assimila´tio, med betydelsen 'göra lik', 'efterbilda')
med andra ord anpassa sig till något! inte från. Så 100 olika individer kan assimilera sig till en kultur oavsett om de själva kommer från 50 olika kulturer....

Varför använder du nedvärderande tillmälen? Du blev mycket upprörd när jag kallade tjuvskyttar för " lågbegåvade bonnläppar" men nu är det helt ok?

Det vara ambulerande huliganer som tagit över förstörelsen, bla Danmark och Linköping.

Assimilering: Nej, fel...läs igen
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Säg så här, om jag har en hund som är folkilsken, blev den det över en natt eller är det en process som pågått en längre tid?

Ofta är det så ja, men ofta är det också utanför vårdnadshavarens kännedom till att börja med. De flesta konflikter mellan vårdnadshavare och ungdom bottnar i att ungdomen är missnöjd över föräldrarnas beslut, det handlar inte om att ursäkta en situation utan att förstå den för betraktaren från utsidan.

Det är långt ifrån alla ungdomar som har föräldrar som struntar i dom, även om det sorgligt nog finns de som gör så också.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Hur ska man hantera de nattliga äventyren som en del ungdomar pysslar med utanför Stockholm?

Mitt förslag (fast det kommer inte att genomföras)vore att alla statliga o kommunala bidragspengar till området skulle belastas av de kostnader som uppkommer i samband med kravallerna.

Och att detta klargörs innan.

Så väljer man att elda upp 50 bilar istället för att exempelvis få socbidragen utbetalda en månad så ska naturligtvis området ha den friheten.....
Avstämning av skadorna en ggr i kvartalet med avdrag på utbetalningar till området den påföljande månaden...;)

Orkar inte läsa hela tråden. Men det finns ett enkelt svar.

Genom att kunna hålla flera tankar i huvudet och den offentliga debatten, samtidigt. Genom att undvika förenkling och se att saker är komplexa.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

O mot sig har dom äldre arga bonnläppar som vill ta fram hårda artilleriet mot alla som begår lagbrott samtidigt som de skryter om hur de skall kringgå lagen.

O så undrar man varför ungarna reagerar?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Ja, det verkar nu vara en ambulerande tillställning....

Hur som så är den gemensamma nämnaren som Tomas N säger: Unga arga män

I Husby är det lugnt men tydligen så är högern på turné i Tumba...

Assimilering jao!
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

O mot sig har dom äldre arga bonnläppar som vill ta fram hårda artilleriet mot alla som begår lagbrott samtidigt som de skryter om hur de skall kringgå lagen.

O så undrar man varför ungarna reagerar?

Jag förstår att du har svårt att förstå.
Att inom lagens råmärken agera till sin egen fördel är inte att bryta lagen.
även om ageranden inte skulle passa dig:D

och enligt polisen så var de som häktades inga vanliga ungar utan sofistikerade drägg med gedigna register.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp