Eldbegängelse av bilar.

Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag tycker att du uttrycker dig väldigt elakt om de här ungdomarna. Vill du ha respekt av andra människor så borde du ju kunna ha så pass mycket respekt att du inte kallar dem drägg och intelligensbefriade osv.

Och du tycker alltså att en låginkomsttagande ensamstående mamma med ett heltidsjobb ska betala för det sonen gör? Med vilka pengar och när ska hon jobba av det?

Det är tur det inte funkar som du tycker att det ska göra.

Det är tur du är så perfekt själv så att du inte drabbas av alla dina tilltänkta "lösningar".

Jag hyser ingen som helst respekt över den som tar ut sin frustration över döda ting, djur eller människor.

Jag är absolut inte perfekt, men att kasta sten på någon som är där för att hjälpa .....

tycker o tycker..är inte lagstiftningen sådan att en vårdnadshavare är ansvarig för vad avkomman ställer till med? oavsett ens egen samhällsställning.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

KL

Inget nytt fenomen och någon definitiv lösning finns nog inte. Oavsett hur samhället ser ut kommer det alltid att finnas en botten, med olyckliga, missnöjda och maktlösa människor. Vi kan tala oss varma för att alla i Sverige har samma chans till utbildning och möjlighet att själva förändra sina liv. Men det finns ändå grupper som upplever att det inte är så, att det är orättvist. Vilket kanske tom är sant ibland, livet är inte rättvist. Exakt vad politiker ska göra för att fila bort orättvisorna är ibland luddigt, de som bränner bilar och startar upplopp är sällan intresserade av ett jobb.

Lorry-sketch
http://m.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

och då måste samhället skydda de andra medborgarna från dräggen som stjäl, förstör o misshandlar eller hur?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Goddag yxskaft? Det var inte det min fråga gällde.

Inte klarar av att assimilera sig? Hur menar du då?

goddag kvastskaft..du frågade efter min åsikt, den fick du, om det inte passar är det ju inte mitt fel.
assimilera..med det menar jag att ungdomarna i det här fallet oavsett etnisk bakgrund ska överge bruket att sätta sig över lagar o regler. anpassa sig till de gällande reglerna och bli värdiga samhällsmedborgare.

om de är kristna, druser, muslimer, judar etc det intresserar mig inte
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

goddag kvastskaft..du frågade efter min åsikt, den fick du, om det inte passar är det ju inte mitt fel.
assimilera..med det menar jag att ungdomarna i det här fallet oavsett etnisk bakgrund ska överge bruket att sätta sig över lagar o regler. anpassa sig till de gällande reglerna och bli värdiga samhällsmedborgare.

om de är kristna, druser, muslimer, judar etc det intresserar mig inte

Jag frågade efter din åsikt vad gäller orsaken till att dessa upplopp blossar upp då och då.

Assimilering är väl knappast relevant i sammanhanget. För bryter mot lagen gör man i hela samhället, oavsett.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Hur ska man hantera de nattliga äventyren som en del ungdomar pysslar med utanför Stockholm?

Mitt förslag (fast det kommer inte att genomföras)vore att alla statliga o kommunala bidragspengar till området skulle belastas av de kostnader som uppkommer i samband med kravallerna.

Och att detta klargörs innan.

Så väljer man att elda upp 50 bilar istället för att exempelvis få socbidragen utbetalda en månad så ska naturligtvis området ha den friheten.....
Avstämning av skadorna en ggr i kvartalet med avdrag på utbetalningar till området den påföljande månaden...;)

Det här borde ju vara svar nog kan man kanske tycka, vad de övriga boende anser om tilltagen.

http://www.metro.se/nyheter/har-sta...623499749":"og.recommends"}&action_ref_map=[]
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag frågade efter din åsikt vad gäller orsaken till att dessa upplopp blossar upp då och då.

Assimilering är väl knappast relevant i sammanhanget. För bryter mot lagen gör man i hela samhället, oavsett.

Orsaken?
En kombination av följande

Leda o frustration över ett utanförskap
Ren skär förstörelselusta o stupiditet
Och det gamla sättet vissa grupper jobbar, att genom kaos skapa sig en plattform. Nassarna gjorde det, kommunisterna med. Och nu ser vi olika religiösa o politiska grupperingar som ånyo använder den gamla metoden att slå sönder sina grannars liv för att vinna fördelar.

Assimilering är adekvat. därför att om man anpassar sig till ett samhälles regler o normer så innebär det att man inte tänder på grannens bil, inte förstör grannskapets skola.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Orsaken?
En kombination av följande

Leda o frustration över ett utanförskap
Ren skär förstörelselusta o stupiditet
Och det gamla sättet vissa grupper jobbar, att genom kaos skapa sig en plattform. Nassarna gjorde det, kommunisterna med. Och nu ser vi olika religiösa o politiska grupperingar som ånyo använder den gamla metoden att slå sönder sina grannars liv för att vinna fördelar.

Assimilering är adekvat. därför att om man anpassar sig till ett samhälles regler o normer så innebär det att man inte tänder på grannens bil, inte förstör grannskapets skola.

Det enda som är korrekt i din analys är den flesta meningen

Jösses
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Det enda som är korrekt i din analys är den flesta meningen

Jösses

Det är ju bra att du tycker att min analys är korrekt i "den flesta meningen"

men hur konstruktivt är det att förstöra grannens egendom bara för att man anser att man inte blir rättvist behandlad? kan grannen rå för det?
det handlingssättet uppvisar en stupiditet utöver det vanliga
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag är enig med dig, det är väldigt naivt att tro att en mamma (eller pappa för den delen) har sådan makt över sina barn att de alltid kan forma dem som de vill. Inte nog med att barnen faktiskt är egna individer, vissa av dem fungerar inte riktigt som "vanliga" människor. Bristande impulskontroll och svårigheter med det sociala samspelet samt en stark önskan om att tillhöra ett större sammanhang kan finnas hos barn i den mest välordnade kärnfamilj. Och kombon gör dem väldigt utsatta, särskilt om vi slänger in en liten kopp bristande förmåga att se orsak-verkan samband.

Jag tror inte att majoriteten av de stökigaste ungdomarna är superskärpta med stor empatisk förmåga. Jag tror att de har det svårt från början. Att lasta den som inte lyckats påverka dem som de har önskat kommer inte göra saken bättre, särskilt inte om det finns småsyskon med samma bekymmer hemma. Eller så är det så att föräldrarna faktiskt själva saknar förmågan att greppa verkligheten som du och jag ser den. Men inte heller här leder mindre pengar till en större förmåga.
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag är enig med dig, det är väldigt naivt att tro att en mamma (eller pappa för den delen) har sådan makt över sina barn att de alltid kan forma dem som de vill. Inte nog med att barnen faktiskt är egna individer, vissa av dem fungerar inte riktigt som "vanliga" människor. Bristande impulskontroll och svårigheter med det sociala samspelet samt en stark önskan om att tillhöra ett större sammanhang kan finnas hos barn i den mest välordnade kärnfamilj. Och kombon gör dem väldigt utsatta, särskilt om vi slänger in en liten kopp bristande förmåga att se orsak-verkan samband.

Jag tror inte att majoriteten av de stökigaste ungdomarna är superskärpta med stor empatisk förmåga. Jag tror att de har det svårt från början. Att lasta den som inte lyckats påverka dem som de har önskat kommer inte göra saken bättre, särskilt inte om det finns småsyskon med samma bekymmer hemma. Eller så är det så att föräldrarna faktiskt själva saknar förmågan att greppa verkligheten som du och jag ser den. Men inte heller här leder mindre pengar till en större förmåga.

Det förändrar inte det faktumet att du som förälder/vårdnadshavare har det juridiska ansvaret för dina ungar. Slår de in en ruta så ska du eller dom betala den...
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Vad är det för uttryck för manshat? "Hen" heter det. Som i : "Om hen utsatts för sina egna lösningar."
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Har jag sagt något annat än att det är en grupp drägg som förstör. Den absoluta majoriteten vill ju ha en lugn o trygg boendemiljö, inga brinnande bilar eller skolor.

Just det, och varför vill du sätta en kollektiv bestraffning på dom människorna för att dräggen förstör?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Det förändrar inte det faktumet att du som förälder/vårdnadshavare har det juridiska ansvaret för dina ungar. Slår de in en ruta så ska du eller dom betala den...

När en ungdom är mellan 15-16 år är man som förälder rättslös när det gäller att vara vårdnadshavare till sitt barn. På papper är det så, i verkligheten så gäller något helt annat. Det finns exempel på föräldrar som fått erfara det, en förälder begärde att få sitt barn omhändertagen med hjälp av LVU för att ungdomen befann sig på ett ställe som var mindre passande. Ungdomen vägrade att lämna, tog fallet till rätten som avslog ansökan med motiveringen att ungdomen inte ansågs utsatt.

Vaddå utsatt, hur ska en vårdnadshavare kunna utöva sitt ansvar om de inte får den rätten och möjligheten. Här måste man tyvärr tänka om, jag tycker alltså inte att man kategoriskt ska skylla förälder då man egentligen inte vet bakgrunden.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

på vilket vis är den inte korrekt.
förklara please

Leda o frustration över ett utanförskap

Detta ser jag också som en av orsakerna till att detta händer


Resten av dina åsikter kring detta bygger på att det är en homogen grupp som gör detta, och gör det av samma anledning vad gäller religon, politik och kultur, så är inte fallet.

Assliminering är inte ett begrepp man använder i det här sammanhanget då dessa pojkar inte har en gemensam kultur att överge
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Leda o frustration över ett utanförskap

Detta ser jag också som en av orsakerna till att detta händer


Resten av dina åsikter kring detta bygger på att det är en homogen grupp som gör detta, och gör det av samma anledning vad gäller religon, politik och kultur, så är inte fallet.

Assliminering är inte ett begrepp man använder i det här sammanhanget då dessa pojkar inte har en gemensam kultur att överge
Jag skrev:
Ren skär förstörelselusta o stupiditetFör det ärju ren idioti att bränna upp grannens bil, vad hjälper det.
Och det gamla sättet vissa grupper jobbar, att genom kaos skapa sig en plattform. Nassarna gjorde det, kommunisterna med. Och nu ser vi olika religiösa o politiska grupperingar som ånyo använder den gamla metoden att slå sönder sina grannars liv för att vinna fördelar.Har sett blänkare om att bla. AFA skulle vara involverade, om så är fallet bekräftar det ju vad jag säger.

Assimilering är inte anpassning från en kultur/samhälle snarare en anpassning till. Bakgrunden kan därför vara mångfaceterad eller hur?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

När en ungdom är mellan 15-16 år är man som förälder rättslös när det gäller att vara vårdnadshavare till sitt barn. På papper är det så, i verkligheten så gäller något helt annat. Det finns exempel på föräldrar som fått erfara det, en förälder begärde att få sitt barn omhändertagen med hjälp av LVU för att ungdomen befann sig på ett ställe som var mindre passande. Ungdomen vägrade att lämna, tog fallet till rätten som avslog ansökan med motiveringen att ungdomen inte ansågs utsatt.

Vaddå utsatt, hur ska en vårdnadshavare kunna utöva sitt ansvar om de inte får den rätten och möjligheten. Här måste man tyvärr tänka om, jag tycker alltså inte att man kategoriskt ska skylla förälder då man egentligen inte vet bakgrunden.

Säg så här, om jag har en hund som är folkilsken, blev den det över en natt eller är det en process som pågått en längre tid?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Just det, och varför vill du sätta en kollektiv bestraffning på dom människorna för att dräggen förstör?

Vi har redan idag en kollektiv bestraffning..Alla skattebetalare i Sverige straffas.
Jag ser fördelar med att geografiskt begränsa bestraffningsområdet.

Men visst det finns nackdelar med, inget system är 100%igt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp