EM-fotboll

Av någon anledning känns det inte lika sunkigt som om det var männen. Jag avskyr englands landslag och ffa deras (manliga) fans. Men tja, det här var faktiskt ok på något sätt.
 
Jag har inte hängt med alls och kan inget om fotboll, men får inte Sverige spela om bronset då? Fattar inte.
 
Välförtjänt, England! Hade inte förväntat mig nåt annat egentligen, med tanke på hur Sveriges spel sett ut den här turneringen, men hade väl hoppats på att de skulle kunna steppa upp nåt snäpp i alla fall. Det här kändes lite mer som motsatsen. Försvaret var ju under all kritik.

Hoppas på att få se England - Frankrike i en final, det kan bli en riktigt rolig match!
 
Välförtjänt, England! Hade inte förväntat mig nåt annat egentligen, med tanke på hur Sveriges spel sett ut den här turneringen, men hade väl hoppats på att de skulle kunna steppa upp nåt snäpp i alla fall. Det här kändes lite mer som motsatsen. Försvaret var ju under all kritik.

Hoppas på att få se England - Frankrike i en final, det kan bli en riktigt rolig match!

Tycker fortfarande det var en delvis riktigt bra insats. England blev rejält konfunderade över Sveriges intensiva press första 20-25 minutrarna, där England hade svårt att spela sig längre fram än strax framför eget straffområde och blev av med bollen många gånger i riktigt dåliga lägen (sett från engelskt håll). Frustrationen hos flera engelska spelare var tydlig med handviftande och gapande åt lagkamrater. Kunde blivit en roligare match om Sverige där lyckats trycka in en boll. Tyvärr höll sedan vare sig precision i avsluten, ork, press, försvar eller målvakt för att skapa mer spänning än den där inledningen.

Så efter 90 minuter var det såklart välförtjänt av England.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sveriges hopplandslag hade säkrat EM-guldet redan innan sista ryttaren Rolf-Göran Bengtsson hade startat. Lagkamraterna försökte hålla...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 678
Senast: Jeffery
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 482
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp