EM-fotboll

Inte. Men jag tycker att Spanien spelade bäst.
Om vi inte blir utslagna av Coronan så känns England inte längre oslagbara.
 
Inte. Men jag tycker att Spanien spelade bäst.
Om vi inte blir utslagna av Coronan så känns England inte längre oslagbara.
Jag tyckte Spanien spelade bäst till en början, men sen tyckte England upp sig rejält och jag tycker det var en välförtjänt seger.
 
Jag har lite svårt för den där millimeterbedömningen av VAR-systemet. Blir ju himla svårt för spelarna att hålla sig onside om det inte går att avgöra med blotta ögat om man är offside. 🤷‍♀️
Jo, fast då kan man ju ge det lite marginal om man inte vill kunna bli överraskad, annars chansa är ofta rätt. Det vore också surt om mål släpptes igenom som bevisat var mot reglerna.
 
Jo, fast då kan man ju ge det lite marginal om man inte vill kunna bli överraskad, annars chansa är ofta rätt. Det vore också surt om mål släpptes igenom som bevisat var mot reglerna.
Jo, fast en domare som hade sett de bilderna hade aldrig dömt offside. Jag är jätteför VAR i mål- och straffsituationer, men jag tycker fortfarande att det är domaren som ska döma, inte en dator.
 
Jo, fast en domare som hade sett de bilderna hade aldrig dömt offside. Jag är jätteför VAR i mål- och straffsituationer, men jag tycker fortfarande att det är domaren som ska döma, inte en dator.
En dator kanske skulle vara att föredra ändå. Då skulle beslutet komma inom om en halv sekund och ingen osäkerhet skulle uppstå. Som det är nu så är det domarbedömning av videobilder. Men jag både håller med och inte. Det är komplext.
 
Jo, fast en domare som hade sett de bilderna hade aldrig dömt offside. Jag är jätteför VAR i mål- och straffsituationer, men jag tycker fortfarande att det är domaren som ska döma, inte en dator.
Håller med, särskilt när det verkar vara så dåliga bilder att det tar flera minuter att granska.
 
Jo, fast då kan man ju ge det lite marginal om man inte vill kunna bli överraskad, annars chansa är ofta rätt. Det vore också surt om mål släpptes igenom som bevisat var mot reglerna.

Nja, jag värderar nog tempo och känsla högre än 100% bevislig korrekthet. Vill såklart inte ha mål som är långt över gränsen, men jag är beredd på att allt inte blir 100% korrekt och rättvist mot att man får bli glad när det blir mål.

Ska vi vara riktigt riktigt säkra skulle vi låta en oberoende instans gå igenom alla videobilder ett flertal gånger efter matchen och komma med skrivet domslut tre dagar senare...
 
Nja, jag värderar nog tempo och känsla högre än 100% bevislig korrekthet. Vill såklart inte ha mål som är långt över gränsen, men jag är beredd på att allt inte blir 100% korrekt och rättvist mot att man får bli glad när det blir mål.

Ska vi vara riktigt riktigt säkra skulle vi låta en oberoende instans gå igenom alla videobilder ett flertal gånger efter matchen och komma med skrivet domslut tre dagar senare...
Fast en dator tar det beslutet på en halv sekund. Högst. Men det är komplext.
 
Jag tycker att det var hårt att döma bort målet. Särskilt efter att hört den svenska domaren.
Har ingen god känsla längre….
 
Det är komplext ja.
Jag är också väldigt negativt inställd till långa spelavbrott för granskning. Det i sig är ett problem, oavsett om det är datorer eller människor som fastställer. Men om en dator på en halv sekund kan säga att det var regelvidrigt känns det konstigt att godkänna det.
 
En dator kanske skulle vara att föredra ändå. Då skulle beslutet komma inom om en halv sekund och ingen osäkerhet skulle uppstå. Som det är nu så är det domarbedömning av videobilder. Men jag både håller med och inte. Det är komplext.
Domaren tittar inte på bilderna, eftersom domaren inte lämnar planen.
 
Jag är också väldigt negativt inställd till långa spelavbrott för granskning. Det i sig är ett problem, oavsett om det är datorer eller människor som fastställer. Men om en dator på en halv sekund kan säga att det var regelvidrigt känns det konstigt att godkänna det.
Tycker inte det är ett problem om det görs vid mål och straffsituationer, vilket är hur det gjorts förut om det funnits tveksamheter. Så mycket tveksamma mål och straffar blir det sällan i en match.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sveriges hopplandslag hade säkrat EM-guldet redan innan sista ryttaren Rolf-Göran Bengtsson hade startat. Lagkamraterna försökte hålla...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 678
Senast: Jeffery
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 482
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp