EM i dressyr 2021

Jag kollar lite i efterhand på küren och måste bara säga att Dufours valda musik är ett väldigt bra val :love:

Med vänlig hälsning,
Klassisk musiker :angel:

Ja, gillar också hennes musikval klart mest rent konstnärligt. En del har så sjukt upphackade sekvenser så det stör nästan mer, men hennes program hänger verkligen ihop som en helhet med musiken som en fin röd tråd.

Kollade också ikapp lite i efterhand och finländaren alltså, först nio byten i vartannat och sedan 41 i varje! :eek: Vad jag kunde se utan missar dessutom. Jag tror inte jag har sett någon sådan sekvens i en kür sedan Nina Menkova och Dikson för typ 30 år sedan.
 
Kan man se hur publikbedömningen blev? Resultatet alltså?

vad kul att du testade! Tror man för mkt bättre förståelse för hur svårt det är att bedöma saker där mycket är bra och något är dåligt 😅 när man faktiskt sitter och sätter siffran själv.
Testade på EM i Gbg, och även om jag inte låg exakt som domarna så var ordningen ändå hyfsat lika trots att jag redan då favoriserade Nilshagen ;)
Jag vet inte om man kan klicka in på gamla evenemang i appen?
Det var precis samma för mig, hyfsat likt domarna förutom på vissa ekipage. Något jag tänkte mycket på var hur domarnas position påverkar vad man ser och inte. Som halterna, var kameran inte framifrån eller rakt från sidan var det vanligt att jag inte riktigt såg om hästen ställde sig snett, breddade mycket eller annat och då kunde poängen skilja sig ganska mycket mellan domare sinsemellan och med min poäng. Likaså skolorna, vinkeln påverkar hur väl man ser böjningen i bålen och om hästen har vuvudet rakt m.m. Något ekipage hade hästen huvudet väldigt på sne i alla piaffer, som hade lagts så endast en domare (och tittarna) kunde se detta så där gick poängen isär mycket.
Vissa ryttare får lite poäng bara för att de dyker upp dock :grin: Ganska trist att politik ska påverka så mycket.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 536
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 727
Senast: fio
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 770
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 591
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp