Bukefalos 28 år!

EM i hoppning 2021

Vilken pampig prisutdelning med vagnarna dragna av frieserhästar och så härligt att se en av vinnarhästarna ivrigt studsa fram i galoppen under ärevarvet 😍.
 
Det funkar ju om den som inte är expert lyssnar på experten. Anna-Maria är ju alldeles för pladdrig (och verkar tro att hon kan mer än hon gör?). Eller om kommentatorn har viss kunskap även om den inte är expert.
Jag skulle nog hellre byta ut Lotta Björe. Hon kan säkert massor, men hon säger ju aldrig nåt, utan bara ”Oj, där ser man hur svårt det är!” när nån river. Hon förklarar nästan aldrig varför det går som det gör, även om hon säkert kan se det.
 
Angelica har varit föräldraledig och Douglas är duktig men inte på samma nivå som Peder och Roffe.
Nej det är klart de inte är på samma nivå som RGB och Peder. Men jag reagerade på att du ansåg att ryttarna var orutinerade, både Douglas och Angelica har som sagt ridit mästerskap tidigare.
 
Jag skulle nog hellre byta ut Lotta Björe. Hon kan säkert massor, men hon säger ju aldrig nåt, utan bara ”Oj, där ser man hur svårt det är!” när nån river. Hon förklarar nästan aldrig varför det går som det gör, även om hon säkert kan se det.
Jag tycker det är skönt att hon inte förklarar och pratar sönder det man ändå ser. Heed tyckte jag pratade som att tittarna var idioter ibland.
 
Men vad är poängen med en expert som inte säger något kunnigt? Man behöver ju inte vara expert för att säga ”Oj, vad synd!” eller ”Det är så små marginaler!” när nån river.
Jag tycker iofs inte Linda sa så mycket kunnigt heller. Inget som tillför nåt för folk som kan nåt om hoppning. Tycker ridsport kommenteras som om tittarna aldrig sett en häst, och typ fotboll kommenteras som om alla tittare kan precis alla regler.
 
Sverige är aldrig bra som favoriter. Vi är bäst som underdogs. 🤷🏻‍♀️

Fast var Sverige verkligen favoriter med det här andralaget?? Inget av ekipagen från OS är med. Tyskland hade väl 2 ekipage från OS i sitt lag. Jag tyckte inte att Sverige var favoriter. De hade en chans om alla presterade på topp. Inte mer.
 
Jag skulle nog hellre byta ut Lotta Björe. Hon kan säkert massor, men hon säger ju aldrig nåt, utan bara ”Oj, där ser man hur svårt det är!” när nån river. Hon förklarar nästan aldrig varför det går som det gör, även om hon säkert kan se det.

Jag vill ha in Henrik Johnsson som kommentator. Han är inne i hoppvärlden men ändå inte. Jag tycker att han är jättebra!
 
Fast var Sverige verkligen favoriter med det här andralaget?? Inget av ekipagen från OS är med. Tyskland hade väl 2 ekipage från OS i sitt lag. Jag tyckte inte att Sverige var favoriter. De hade en chans om alla presterade på topp. Inte mer.
På fei’s instagram finns en film där toppryttare tippar vinnare/pallen inför, alla nämner Sveriges lag (och Individuellt Peder), även arrangören Ludger tippade Sveriges lag som vinnare. Men jag håller med dig, svårt att se de som favoriter inför, på pappret såg väl t.ex Tysklands lag betydligt starkare ut.
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
28 078
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är en intensiv tävlingsperiod just nu, där de internationella mästerskapen avlöser varandra. Nästa vecka väntar ett spännande EM i...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Direkt efter guldyran och att EM i hoppning avslutas i italienska Milano är det dags för dressyrryttarna att gå in i mästerskapsbubblan...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp