Emdr så här långt

Jag har nu gått i emdr-terapi några gånger. Har inte riktigt räknat gångerna men kanske 6 gånger.

Jag försöker hårt. Jag vill verkligen att det ska fungera. Så jag går all in och gör mitt absolut bästa. Jag känner efter så mycket det går.

Men ofta känns det tomt och krystat. Så idag bytte vi fokus. Men jag vet inte om det händer något i alla fall.

Jag har blivit varskodd att processen kan fortgå även efter sessionen. Det är väntat och vanligt. Men jag känner ingenting.

Jag vet inte om emdr kommer att fungera för mig. Jag vill ju väldigt gärna det, men hittills har inget hänt. Jag misströstar. Kanske är jag det där hopplösa fallet som ingenting fungerar på.
 

Jag har nu gått i emdr-terapi några gånger. Har inte riktigt räknat gångerna men kanske 6 gånger.

Jag försöker hårt. Jag vill verkligen att det ska fungera. Så jag går all in och gör mitt absolut bästa. Jag känner efter så mycket det går.

Men ofta känns det tomt och krystat. Så idag bytte vi fokus. Men jag vet inte om det händer något i alla fall.

Jag har blivit varskodd att processen kan fortgå även efter sessionen. Det är väntat och vanligt. Men jag känner ingenting.

Jag vet inte om emdr kommer att fungera för mig. Jag vill ju väldigt gärna det, men hittills har inget hänt. Jag misströstar. Kanske är jag det där hopplösa fallet som ingenting fungerar på.
Hoppas att det funkar, du är värd att komma ur den här tröstlösa depressionen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag har en dålig dag. De dåliga dagarna kommer dock inte så ofta numera. Men nu har jag en sådan. Jag har gått 20 gånger i terapi nu...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp