Jag har en dålig dag. De dåliga dagarna kommer dock inte så ofta numera. Men nu har jag en sådan.

Jag har gått 20 gånger i terapi nu för min blodfobi. Kan få max 20 gånger till. Och jag vet inte om det någonsin kommer att fungera. Jag deltar i terapin allt jag kan, men när jag går därifrån är det som om inget har hänt. Jag är oberörd och minns i efterhand inte vad vi gjort. Terapeuten är också lite benägen att vilja ta upp annat som inte har med fobin att göra och det känns som slöseri med tid.

Visst har jag behov av terapi för annat också men det får jag ta tag i efteråt. Just nu läser jag en bok om schematerapi och det är så sjukt mycket igenkänning. Tror att den terapin skulle kunna vara något för mig.

Känner mig ensam och misslyckad idag. Jag lyckas inte hålla en vettig diet för att gå ner i vikt. Har ju provat med modifast men pallar inte av att gå omkring med känslan av att ha ett stort hål i magen. Och så blev jag dissad av en man på HP som verkade lovande, bara för att jag för närvarande inte vill ha närhet eller sex. Det är väl också något jag behöver terapi för eftersom jag gått i baklås på den fronten. Tror jag aldrig kommer hitta någon om jag inte går med på sex.
 

Det är ju nåt med nätdejting att man ska på nåt vis börja planera för sex innan man setts eller alls vet om det finns någon attraktion. Och då känns det som om jag över huvud taget inte kan tänka mig sex. Jag kan alltså aldrig föreställa mig att ha sex med nån jag inte träffat, så de diskussionerna går aldrig bra.

Däremot har det ju hänt att attraktion uppstår "i verkligheten" efter en tid - i ett oväntat möte eller en befintlig (vänskaps)relation - och då är ju mina känslor helt annorlunda.

Så jag tror det kan ligga i själva nätdejtingen. Att man direkt förväntas vilja ha sex utifrån ett foto och nån chatt?
 
Det är ju nåt med nätdejting att man ska på nåt vis börja planera för sex innan man setts eller alls vet om det finns någon attraktion. Och då känns det som om jag över huvud taget inte kan tänka mig sex. Jag kan alltså aldrig föreställa mig att ha sex med nån jag inte träffat, så de diskussionerna går aldrig bra.

Däremot har det ju hänt att attraktion uppstår "i verkligheten" efter en tid - i ett oväntat möte eller en befintlig (vänskaps)relation - och då är ju mina känslor helt annorlunda.

Så jag tror det kan ligga i själva nätdejtingen. Att man direkt förväntas vilja ha sex utifrån ett foto och nån chatt?
Ja, den här mannen frågade rätt omgående om hur jag tyckte han såg ut o.s.v. Och när jag inte kunde tänka mig sex på en gång så dissades jag.

Tack, men nej tack. Det ska jävligt mycket till innan jag vill ligga med nån. Om det ens någonsin kommer att funka.
 
Lina har tröstat.
20230314_223617.jpg

Men mår inget vidare. Har tagit lugnande men vet inte om/när jag kommer kunna sova.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 322
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var och tog ett nytt test för att kolla mina järnnivåer. Och gissa om min glädje när jag såg att Ferritinet återigen har tagit...
Svar
0
· Visningar
1 389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp