Hej, det är Emmas mamma som skriver, i samråd med Emma.

Emma kommer att ha en paus härifrån. Hur lång paus det blir vet vi inte. Ni är många här som visat så fin omtanke om Emma, och som lindrat hennes mörker och ensamhet. Jag vet att det finns flera här som Emma skrivit mycket med, jag hoppas att ni vet vilka ni är och vet att ni betyder oerhört mycket för min dotter.

Jag tror att ni förstått att Emma haft det väldigt tufft. Hon är en så mjuk och känslig tjej. Den uppfattning hon har, är att vuxna inte går att lita på. Tyvärr har vi, vuxenvärlden, gång på gång tvingats gå över hennes gräns och bestämt saker mot hennes vilja. Det har alltid varit med Emmas bästa i fokus, men hur förklarar man det för en rädd och ledsen tjej som upplever allt som ett övergrepp mot hennes vilja?

Tyvärr har det gjort att det krävs så lite, så lite, för att det lilla förtroende Emma byggt upp ska raseras. Då hamnar alla vuxna i samma fack, vuxna sviker och bryr sig inte. Och Emma är tillbaka på ruta ett. Och därifrån är steget inte långt till att mörkret tar över hela världen för Emma, och att dö blir den enda utväg hon kan se.

Nu hände det igen. Tidigt i morse väcktes vi av det telefonsamtal jag inte önskar min värsta fiende. Nu är läget stabilt, och den akuta faran är över, men det säger inte så mycket om hur läget är på insidan.

Som ni förstår är det inte läge för Emma att skriva till ett antal mer eller mindre okända människor nu. Samtidigt har hon varit väldigt tydlig med att de online-vänner hon har här är oerhört viktiga för henne. Vi har därför pratat om att försöka hitta något sätt, så att Emma kan ha kontakt med några väl utvalda personer, om och när hon vill. Så kanske hon någon gång i framtiden kan komma tillbaka hit, och fortsätta läsa och skriva om hundar, hästar och annat som betyder mycket för henne.
 

Tack alla ni för era fina kommentarer! Det värmer att se att så många bryr sig om vår flicka, och det betyder mycket för Emma att få veta att hon är långt ifrån ensam i detta. Tack.

Jag är också en av de som främst läst för att jag inte velat säga något som kan trigga. Men som en person som inte hade en helt lätt ungdomstid själv så önskar jag Emma allt väl och att hon snart mår bättre :heart
 
Det är orättvist att någon ska behöva må så dåligt som Emma gör just nu. Jag önskar så att hon snart kan börja uppskatta att det fina i livet. Hon är värd all lycka! ❤️
 
Tack för att du berättade för oss.
Jag tänker på Emma ofta och hoppas och önskar att hon snart ska må bättre.
Mina tankar går även till er föräldrar. Jag förstår att det måste vara oerhört tufft för er.
Många, många kramar till kloka, fina Emma och till er föräldrar.
Hälsningar/Tualma, fyrbarnsmamma
 
Jag brukar inte skriva så mycket i Emmas trådar men läser desto mer. Stor varm kram till hela familjen i er svåra tid nu :heart När Emma är redo så kommer vi att finnas här för henne. Jag hoppas Emma så småningom kan hitta ut ur det totala mörker hon verkar befinnas sig i nu och önskar henne och hela er familj allt gott i framtiden. Emma är värd all lycka, hon är en så fin och känslig tjej. Tack för att du skrev och berättade, kram igen.
 
Jag tänker på er. Har till viss del en liknande bakgrund, och jag känner tyvärr igen mig i mycket av det Emma berättar att hon upplevt. Det löste sig för mig och jag håller alla tummar och tår för att Emma snart ska nå en vändning så att hon slipper må så fruktansvärt dåligt. Hon är en person som jag är övertygad om kommer att bidra stort till världen.

När tiden är redo så ser jag fram mot att läsa Emmas klokheter här igen. :heart Till dess, ta hand om er.
 
Hälsa Emma så mycket! Hon är så klok och modig!❤ Önskar er alla allt gott, ni är så värda lugn och ro.

Hejar och tänker på dig alla dagar Emma, även om du har bukepaus, kom ihåg det!❤❤❤
 
Hej, det är Emmas mamma som skriver, i samråd med Emma.

Emma kommer att ha en paus härifrån. Hur lång paus det blir vet vi inte. Ni är många här som visat så fin omtanke om Emma, och som lindrat hennes mörker och ensamhet. Jag vet att det finns flera här som Emma skrivit mycket med, jag hoppas att ni vet vilka ni är och vet att ni betyder oerhört mycket för min dotter.

Jag tror att ni förstått att Emma haft det väldigt tufft. Hon är en så mjuk och känslig tjej. Den uppfattning hon har, är att vuxna inte går att lita på. Tyvärr har vi, vuxenvärlden, gång på gång tvingats gå över hennes gräns och bestämt saker mot hennes vilja. Det har alltid varit med Emmas bästa i fokus, men hur förklarar man det för en rädd och ledsen tjej som upplever allt som ett övergrepp mot hennes vilja?

Tyvärr har det gjort att det krävs så lite, så lite, för att det lilla förtroende Emma byggt upp ska raseras. Då hamnar alla vuxna i samma fack, vuxna sviker och bryr sig inte. Och Emma är tillbaka på ruta ett. Och därifrån är steget inte långt till att mörkret tar över hela världen för Emma, och att dö blir den enda utväg hon kan se.

Nu hände det igen. Tidigt i morse väcktes vi av det telefonsamtal jag inte önskar min värsta fiende. Nu är läget stabilt, och den akuta faran är över, men det säger inte så mycket om hur läget är på insidan.

Som ni förstår är det inte läge för Emma att skriva till ett antal mer eller mindre okända människor nu. Samtidigt har hon varit väldigt tydlig med att de online-vänner hon har här är oerhört viktiga för henne. Vi har därför pratat om att försöka hitta något sätt, så att Emma kan ha kontakt med några väl utvalda personer, om och när hon vill. Så kanske hon någon gång i framtiden kan komma tillbaka hit, och fortsätta läsa och skriva om hundar, hästar och annat som betyder mycket för henne.
Vad ledsamt att höra om fina Emma! Men skönt att det rent fysiskt är stabilt! ❤️

Emma verkar vara en så omtänksam tjej. Och jag är glad att hon har föräldrar som bryr sig och kämpar för hennes skull i det här otroligt svåra.

Jag förstår att ni behövt besluta om saker som inte är vad Emma vill nu när det är så tufft.
Jag hoppas tilliten kan byggas upp och ni kommer igenom detta starkare tillsammans!

Jag vet inte om det kan ge er föräldrar eller Emma hopp. Men jag mådde själv mycket dåligt som ung pga trauman under uppväxten. Jag förstår Emmas panik inför traumabearbetning, hopplöshet, känsla av att ungdomen stulits etc.
Jag mår bra sen många år. Det har varit väldigt tufft för mina föräldrar förstår jag nu i efterhand. Då kände jag också att det bästa vore väl om de slapp mig. Idag inser jag ju att det hade krossat dem.
Jag var så klart livrädd för att bearbeta trauman. Men det gick till slut.
Kanske kan det ge någon av er lite mer hopp!

Om det känns lämpligt får du gärna hälsa Emma att jag tänker på henne. Om hon sen vill, kan och orkar skriva här så är vi många som gladeligen välkomnar henne åter. ❤️
 
Jag skriver inte heller så mycket i Emmas trådar, av osäkerhet i att skriva något som blir fel, eller att det ska bli så många som skriver så att det blir överväldigande. Men jag läser ofta och jag hoppas att Emma ska hitta ett sätt som känns okej med livet. Vi är många här som har mått dåligt i unga år, men som senare hittat vår väg fram i livet ändå. Det finns hopp ❤
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 333
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det här är Emmas mamma som skriver, på uppmaning från henne. Hon bad i ett brev att jag eller hennes pappa skulle göra ett inlägg här på...
2
Svar
24
· Visningar
4 358
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp