En dum fråga..

Status
Stängd för vidare inlägg.

ZanMiguel

Trådstartare
Som bara popade upp ur min skalle så är på kvälls kanten...
Måste man ha sadel när man tävlar?
Står det i TR att man måste ha sadel?

//Sanna- Något trött och nyfiken

Sv: En dum fråga..

I hopp-TR står det "sadling och betsling är i princip fri". Sen står det en del om hur tränset/betslet ska vara, men inget mer om sadeln.

Det finns inga dummar frågor! Finns bara dumma människor som ger dumma svar ibland.

Det står ju sadling dvs. att man har sadel :idea:

Jemen då skulle man i princip kunna sätta på en vojlock och en gjord och säga att man har en barbacka sadel?:angel:

Lea- Håller fullständigt med!

Kommer inte ihåg vilket TR, de är utlånade, men någonstans står det att sadeln ska ha bom..fritt översatt:p

Jag har fn bara fälttävlansTR framför mig men där står det så här:

"Sadel eventuellt med vojlock och försedd med stigbyglar och sadelgjord skall användas."

Där har du iaf en gren du inte får rida barbacka i.

Kommer inte ihåg vilket TR, de är utlånade, men någonstans står det att sadeln ska ha bom..fritt översatt:p

Nu hittar jag inte mitt dressyr TR, men jag känner igen det där och tror att det är där det står. Är ganska säker på att det står i det att man ska ha bom i sadeln.

Jag tror att det (iaf i "min" version av dressyr-TR, inte allra nyaste) står att det ska vara sadel "av engelsk typ"

njaa...fasst det står sadel av engelsk typ ;)

Finns inget som heter barbackasadel, däremot barbackapad :idea: Själva grejen med barbacka är ju att det ska vara just barbacka dvs. utan sadel.

Var inte det bara i dresyr-TR?! :idea: Så fattade jag det, men med tanke på min grad på pigghetsskalan så kanske det gällde alla grenar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Mli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 998
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka