En enda maträtt

Oxfilé provencale i några dagar o sen får det bli cyanidkapsel eller något trevligare, överdos morfin eller propofol, eller varför inte båda?
 
Kubanskt ris fattar jag, men beskriv! :)
Det är en supersimpel spansk maträtt jag älskar. Är i princip ägg, ris och tomatsås. Man steker äggen så gulorna är lösa och goda, och så steker man riset i vitlök och lite annat gott. Och så äter man det med tomatsås. Tror originalreceptet i Kuba är med stekt banan också.

Räknas inte alls som finmat eller men jag älskar det SÅ mycket :D.
 
Det är en supersimpel spansk maträtt jag älskar. Är i princip ägg, ris och tomatsås. Man steker äggen så gulorna är lösa och goda, och så steker man riset i vitlök och lite annat gott. Och så äter man det med tomatsås. Tror originalreceptet i Kuba är med stekt banan också.

Räknas inte alls som finmat eller men jag älskar det SÅ mycket :D.
Haha! Men det låter gott :)
 
Bulgogi. Eftersom namul ingår kan man variera det mycket. Goda såser också. Vet inte om det räknas men det finns både fläsk, lamm och kyckling, liksom vegetarisk bulgogi. Räknas det in i samma rätt - som det de facto är så definitivt.
 
I mitt fall skulle nog räk & laxsallad med tärnat rött äpple, röda druvor, avokado, gurka, rödlök och romansallat (eller liknande lätt mat) vara vad som skulle funka.

Lasagne och annan tung mat till frukost liksom *brrr* :D

Snackar vi enbart middagsmålet, så väljer jag kokt potatis, älgkött, råkost, skysås och rödvinbärsgelé.
 
Vad mga som fuskar! :mad: :pTankeexperimentet blir väl inte roligt om man tänker sig ngt som går att variera? Kom igen -skulle ni välja lasagne/hamburgare m. m. om det var exakt samma variant varje dag?

Själv tror jag inte det finns ngn rätt som jag hade kunnat äta ens en månad på rad. Jag dör om jag behöver äta samma mat typ fyra dagar på rad. Två dagar på rad tycker jag eg är max. Så tanken på att äta samma resten av livet är verkligen skrämmande.
 
Klyftpotatis och älgskav, med sallad (typ salladsblad, tomater, rödlök och majs), vitlökssås och eventuellt guacamole.
 
Vegetarisk pizza! Tomatsås, lite olika grönsaker (zucchini, svamp, paprika, broccoli, lök och vitlök typ), massa ost (mozzarella och gorgonzola).. om det får ingå så bea-sås att doppa kanterna i!
 

Liknande trådar

Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
433
Samhälle Liseberg har meddelat väskförbud på konserter i sommar men bara framför stora scenen och på de restauranger som är närmast scenen. I...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 339
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 180
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp