En fet, en normal och en smal katt. (Vikthjälp)

M

Missfuckhead

Jag har ett problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med, för jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas med att reda ut det själv faktiskt.Och jag vet om att det finns många trådar om detta men detta är 3 stycken och jag vet inte hur jag ska lösa det utan att dom kommer bli sura på varandra om maten.

Vi har 3 katter, Ceasar på 5 år (Överviktigt sen jag fick hem han för 1,2 månader sedan, Lucifer som är snart ett år och perfekt i hull, och Whiskey som är Lusses bror, som är väldigt smal.
Att tillägga så är alla bondkatter och även utekatter och rör på sig.
Men, Ceasar behöver bantas och Whiskey behöver gå upp lite grann, men Lucifer som är perfekt där han är borde stanna där. Har lyckats få en katt av varje och nu behöver jag tips på vad dom kan äta för att gå upp/gå ner i vikt osv. Alla tips mottages . Att tilllägga är Whiskey avmaskad så det är inte det.

Ceasar är ingen katt som gillar att leka heller och jag har inte lyckats få han intresserad av någoonting överhuvudtaget.
Som sagt, jag behöver hjälp med vad dom kan äta för att gå upp och ner, hur jag ska dela upp maten mellan dom utan massa bråk och tjafs . Dom får Mjaow kattfoder och fungerar super då dom 2 småttingarna har haft mycket problem med andra foder och dom har inte tål inte blötmat (Iaf inte Whiskas och Pussy). Så alla tips,hjälp och annat blir jag megaglad för :D
 
Sv: En fet, en normal och en smal katt. (Vikthjälp)

Hoppas ni förstår vad jag menar, känner att jag skriver väldigt otydligt..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 395
Senast: Stereo
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 483
Senast: ako
·
Katthälsa Jag har en steriliserad bondkatt (hona) som är sex år gammal. Hon har alltid varit "liten" till växten och ganska slank i kroppen. Jag...
Svar
11
· Visningar
7 714
Senast: ylvali2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp